În județul Suceava circulă, anual, aproape 4 milioane de autovehicule pe DN 2 și aproape 3 milioane pe DN 17. Flutur cere imperativ ministrului Transporturilor să înceapă autostrăzile est-vest și nord-sud, să lărgească drumurile naționale la patru benzi și să realizeze rutele ocolitoare ale orașelor din județ. La Vatra Dornei, varianta de ocolire prevede două tuneluri

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, joi, că a transmis o scrisoare ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în care îi solicită acestuia să ia de urgență măsuri pentru ca drumurile naționale din județul Suceava să respecte standardele în domeniu în funcție de gradul de folosire, să înceapă procedurile pentru șosele ocolitoare la Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, dar și să lanseze procedurile pentru drumurile de mare viteză de la est la vest și de la nord la sud.

El a spus că, potrivit calculelor, drumul național DN 2 ( E 85) este folosit anual de peste 3,6 milioane de autovehicule, în timp ce DN 17 este folosit de peste 2,7 milioane de autovehicule.

Flutur a explicat că de mai multe luni de zile a solicitat autorităților centrale să ofere datele privind traficul pe drumurile naționale, dar că nu le-a primit și că are doar un recensământ realizat în urmă cu cinci ani și pe care l-a actualizat conform procedurilor statistice.

Astfel, traficul mediu zilnic pe DN 2 în județul Suceava este de minimum 10.000 de autovehicule, în timp ce pe DN 17 este de peste 8500 de atovehicule.

Potrivit normativelor, la traficul actual, cele două drumuri se încadrează în drumuri de categorie tehnică 2, ce necesită patru benzi de circulație, a arătat președintele CJ Suceava.

Președintele Flutur a subliniat că, în aceste condiții, se impune ca Ministerul Transporturilor să acționeze pe două direcții, una de lărgire a drumurilor la patru benzi, cu realizarea de șosele ocolitoare pentru Suceava, Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, iar în același timp să construiască drumul expres Siret-Pașcani-București și autostrada de la est la vest.

El a prezentat și proiectele centurilor ocolitoare care sunt prevăzute în proiectele CNAIR și care ar trebui să fie cât mai repede realizate.

Astfel, la Suceava, ruta ocolitoare 2 are o lungime de 7,4 kilometri și face legătura între DN 2 și DN 29 spre Salcea ceea ce ar contribui major la fludizarea traficului în municipiu.

La Fălticeni, potrivit proiectului aflat în