Pentru a putea obține finanțare prin PNRR, autostrada A 7 ar urma să fie „autostradă verde” cu perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice

Autostrada A7 Ploiești-Pașcani -simulare CNAIR

Ministerul Transporturilor încearcă să găsească argumente pentru a putea finanța prin Planul Național de Redresare și Reziliență autostrada A 7 Ploiești-Pașcani și propune ca aceasta să corespundă conceptului de „autostradă verde” care să se înscrie în cerințele europene pentru PNRR.

Potrivit documentației CNAIR această autostradă va avea în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lățime de la un standard de 70 metri astfel încât să permită ca infrastructura secundară să poată fi transformată în pistă de biciclete, va avea perdea forestieră, dar și stații de încărcare pentru mașini electrice, informează Economedia.ro.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a explicat că pentru autostrăzi cum e A7 se vor prevedea perdele forestiere, stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, care sunt incluse încă din faza de proiect tehnic.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a declarat că proiectul A7 face parte din pachetul PNRR propus Comisiei Europene.

Primul lot scos la licitație pentru execuție, Ploiești Buzău,  va fi în luna mai, iar punctajul mai mare îl vor avea ofertele care asigură predarea în 18 luni față de termenul de 24 de luni stabilit.

Până la sfârșitul anului vor fi scoase la licitație pentru execuție și celelalte tronsoane până la Pașcani.

În ceea ce privește tronsonul Pașcani-Suceava-Siret, termenul de predare a studiului de fezabilitate și pentru proiectare ca drum expres este octombrie 2022.