Autostrăzile A 7 și A8, drumul de mare viteză Suceava-Baia Mare, drumul expres Suceava-Botoșani și centurile Fălticeni, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, incluse în programul de guvernare al Guvernului Ciucă


Intră acum și în grupul de

Premierul desemnat Nicolae Ciucă a depus, sâmbătă, la Parlament, lista de miniștri și programul de guvernare pe care îl propune până în 2024.

La programul de guvernare a lucrat și prim vicepreședintele pentru politici publice al PNL, președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, iar pozițiile exprimate de acesta în ultimii ani privind nevoia de dezvoltare urgentă a infrastructurii rutiere din zona Moldovei se reflectă în acest program de guvernare.

Potrivit programului de guvernare, investițiile în infrastructura de transport reprezintă o prioritate națională în viziunea Guvernului PNL-UDMR motiv pentru care vor fi susținute prin politici structurale ce vor garanta eficacitatea lor.

Astfel, Guvernul își propune aprobarea și implementara Planului Investițional pentru infrastructura de transport pentru perioada 2021-2030 ce cuprinde viziunea strategică pentru acest deceniu și va sta la baza construcției infrastructurii românești.

În fapt, acest plan investițional reprezintă o actualizare a Master Planului General de Transporturi din România și va sta la baza accesării de fonduri europene în viitorule exercițiu financiar european.

Între proiectele prioritare vizate prin acest program de guvernare sunt autostrăzile A 7 Ploiești-Siret -421 de kilometri, A 8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni-311 kilometri, drumul de mare viteză Suceava-Vatra Dornei-Baia Mare sau drumul expres Suceava-Botoșani.

Totodată, sunt prevăzute implementarea prin CNAIR unor proiecte noi de centuri ocolitoare între care Fălticeni, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, dar și cele în urma unor  parteneriate cu autoritățile locale, cum este centura rutieră Gura Humorului.

De menționat este că sunt prevăzute și estimări de costuri pentru investițiile respective, între cele noi fiind drumul expres Suceava-Botoșani estimat la 250 de milioane de euro, sau Suceava-Baia Mare, care ar costa circa 7 miliarde de euro, din care 2,4 miliarde de euro doar traseul Suceava-Vatra Dornei.


Intră acum și în grupul de