Provocările ultimului an în securitate cibernetică în raportul Business Internet Security 2020 al Orange

Orange lansează Raportul Business Internet Security 2020, care detaliază provocările ultimului an în domeniul securității cibernetice, soluții pe care companiile le adoptă în noul context de muncă la distanță, în care angajații devin mai vulnerabili online, cât și predicții pentru anul 2021.

După un proces de transformare digitală accelerată al companiilor, mulți dintre angajați au început să lucreze la distanță, ceea ce i-a făcut să fie mai vulnerabili din punct de vedere al securității. Phishing-ul reprezintă 32% dintre cele mai întâlnite atacuri, conform Raportului Business Internet Security 2020, deoarece este transmis prin e-mail sau servicii de mesagerie, iar acestea sunt canale online utilizate intens în ultima perioadă. În multe cazuri, atacatorii îmbracă tentativele de phishing în știri ori informații referitoare la răspândirea virusului COVID-19, pentru a atrage atenția utilizatorilor. Pe locul doi sunt atacurile de tip ransomware, reprezentând 28% din total, iar acestea au vizat mai ales autoritățile publice.

Pe măsură ce tehnologiile evoluează, sunt descoperite noi vulnerabilități, dar și noi metode de apărare. La nivel local Bucureștiul a fost orașul cu cele mai multe atacuri blocate, cu o media lunară de 450.000, urmat de Iași și Timișoara, unde au fost blocate, în medie, în ultimul an, 360.000, respectiv 350.000 de atacuri din partea hackerilor.

Raportul Business Internet Security 2020 este realizat folosind date anonimizate colectate din infrastructura serviciului Business Internet Security (BIS) al Orange Business Services. În procesul de raportare sunt analizate, în fiecare lună, peste 5 milioane de amenințări detectate și blocate la nivelul serviciului.

Soluția BIS protejează informațiile transmise pe internet, precum și datele companiei, de atacuri cibernetice precum DDoS, phishing, spam sau malware. Traficul de date este analizat în centrele de date Orange, iar amenințările cibernetice sunt mitigate, fie că este vorba despre mobil, laptop sau alte dispozitive.

“Companiile și-au adaptat rapid politicile de securitate cibernetică, pentru a răspunde nevoii de a gestiona și proteja suita de dispozitive folosite pentru lucru la distanță, dar și de a proteja conexiunile de tip VPN ale angajaților. De altfel, în primul semestru al 2020 am avut o creștere cu 24% y-o-y pentru soluții de securitate cibernetică. Firmele au fost interesante atât de platforme de Mobile Device Management (MDM), cât și de Business Internet Security, soluție dezvoltată de Orange Business Serivice pentru securizarea conexiunilor remote.” – Ioan Constantin, Cyber Security Expert Orange România.

Raportul detaliază inclusiv eforturile Orange de a crește viitoarele generații de experți în securitate cibernetică, prin investiții în programe de educație ori de susținere a startup-urilor, dar și implicarea companiei în proiecte de cercetare și inovare la nivel european, în cadrul Horizon 2020, care definesc standardele tehnologice și în materie de securitate.

loading...