“Propaganda: PR sau Manipulare?”, dezbatere la Shopping City Suceava

Alexandria Librarii-Lansare PROPAGANDAAlexandria Librării împreună cu Shopping City Suceava și Alexandria Publishing House organizează sâmbătă, 26 ianuarie 2013, dezbaterea “Propaganda: PR sau Manipulare?”, moderată de Arthur Suciu, cunoscut scriitor și comunicator, anunţă directorul de marketing al Alexandria Librării, Cezar Căilean. Potrivit acestuia, în cadrul evenimentului, ce va începe la ora 13.00 în City Gallery din Shopping City Suceava, se va lansa cartea “Propaganda” scrisă de Edward Bernays în 1928.

“Constituind o analiză fascinantă și controversată asupra modului cum guvernul și corporațiile ne dirijează gândurile și acțiunile, <<Propaganda>> rezumă viziunea scrutătoare a lui Edward Bernays despre înregimentarea gândirii colective. Publicată inițial în 1928, acestă carte este un manual despre manipularea în masă și oferă o examinare detaliată a modului cum discursul și opinia publică sunt modelate și controlate în domeniul afacerilor, al politicii, al artei, al educației și științei. Într-o lume dominată de retorica politică și de manipularea prin mijloacele de comunicare, <<Propaganda>> este o lectură necesară pentru toți cei care vor să înțeleagă cum este utilizată puterea de către elita care conduce societatea noastră.

Nepotul lui Sigmund Freud, Edward Bernays (1891-1995), este inițiatorul tehnicii științifice a formării și manipulării opiniei publice, pe care a numit-o „ingineria consimțământului”. În timpul Primului Război Mondial, a făcut parte, alături de Walter Lippmann, din Comitetul pentru Informaţii Publice al SUA, o puternică mașină de propagandă pentru susținerea și vinderea către poporul american a războiului ca mijloc necesar pentru „a face lumea sigură pentru democrație”. Strategiile de marketing necesare pentru purtarea tuturor războaielor ulterioare s-au bazat pe metodele perfecționate de Comitetul pentru Informaţii Publice”, arată Cezar Căilean.