Ghidul “Pledoarie pentru demnitate” vine in sprijinul familiilor care au copii cu dizabilitati

Părinţii care au copii cu dizabilităţi, care suferă de sindromul Down, retard psihic, hiperkinetism, paralizie cerebrală sau autism vor găsi un real sprijin în ghidul intitulat “Pledoarie pentru demnitate – aspecte practice privind recuperarea persoanelor cu dizabilităţi”, ce a fost lansat joi, la Biblioteca Bucovinei “I.G. Sbiera”.

Volumul este semnat de Anca Rîsnigu, Daniela Tonigar, Lucreţia Ivan şi Lorant Varga. Toţi cei patru autori activează în cadrul Complexului Terapeutic “Blijdorp – O nouă viaţă” Suceava.

Aşa cum au precizat autorii cărţii, “lucrarea îşi propune să ofere repere practice familiilor care au copii cu dizabilităţi şi persoanelor implicate în recuperarea acestora.

Experienţa de 8 ani în munca cu această categorie de persoane a demonstrat nevoia stringentă a sistemului de învătământ de a forma educatori specializaţi şi terapeuţi care să se plieze cerinţelor educative ale acestei categorii sociale, aşadar, această carte încearcă să înveţe părintele cum să acţioneze în mediul familial dar şi ce demersuri sunt necesare pentru a dobândi ajutor specializat”.

La eveniment au participat reprezentanţi ai tuturor instituţiilor şi asociaţiilor care au susţinut acest proiect, printre care şi subprefectul Angela Zarojanu, care a declarat că a participat la lansare “dintr-un profund sentiment umanitar care mă încearcă în această perioadă iar acest eveniment m-a făcut să-mi dau seama că mai există oameni preocupaţi de ceea ce se întâmplă cu semenii lor, care încearcă să ajute persoanele aflate în dificultate”.

Zarojanu a mai vorbit despre un proiect în care este implicată, care are ca scop ajutorarea familiilor cu copii bolnavi de autism.

Dintre vocile celor prezenţi s-a remarcat şi cea a unei mame, mama unui copil cu dizabilităţi, trecut de vârsta majoratului, care a luat cuvântul pentru a mulţumi celor care au pus umărul la editarea acestei cărţi, ce reprezintă un real ajutor pentru cei aflaţi în asemenea situaţie.