Universitarul sucevean Mihai Dimian semnalează unele aspecte privind începerea școlii: Facem scenarii după un indicator despre care știm că are o eroare de 700 la sută.




Profesorul universitar dr. Mihai Dimian apreciază că sunt mai multe aspecte legate de începerea cursurilor și consideră că pentru determinarea unui scenariu în care să fie efectuate cursurile e nevoie de o analiză care să ia în calcul mai mulți indicatori și nu doar cel privind incidența cumulată despre care se știe că are o eroare de 700 la sută.

Într-o postare pe pagina sa de socializare intitulată sugestiv „La vie en rouge!”, (Viața în roșu)  prof. univ. dr. Mihai Dimian atrage atenția asupra câtorva aspecte legate de începerea școlii.

Vă prezentăm integral opinia prof.univ. dr. Mihai Dimian:

„Luni începe școala și mă văd nevoit să atrag atenția asupra câtorva aspecte:

1. Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile de învățământ vor urma unul din cele 3 scenarii este rata incidenței cumulate (numărul de noi cazuri din ultimele 14 zile raportat la 1000 de locuitori). Problema este că statul nu știe cu adevărat câte cazuri noi are într-o localitate așa cum putem constata din concluziile studiului prezentat săptămâna trecută de Ministerul Sănătății care afirmă că ~4% din populația României are anticorpi, semn că a trecut prin boală, deși Grupul de comunicare strategică ne spune că numai 0,5% au fost depistați. Drept urmare, noi facem scenarii în funcție de un indicator despre care știm deja că are o eroare de 700%. Pe de altă parte, se ajunge ca tocmai cei care își iau măsurile de precauție și testează masiv să fie trimiși on-line pentru că au multe cazuri în timp ce unitățile / localitățile care nu fac testări să fie considerate verzi și să-și susțină activitățile în școală facilitând tocmai ei răspândirea virusului.

În concluzie, studiile de anticorpi, numărul de teste raportat la populația zonei, raportul dintre numărul de rezultate pozitive și numărul de teste, rata de transmitere a virusului sunt foarte importante în analiza situației și nicidecum un singur indicator despre care știm deja că are o eroare de 700%.

2. Așteptările generate în rândul populației pentru decizia de suspendare a cursurilor sunt nerealiste și sunt generalizate, în mod disproporționat, și la universități. 1 profesor sau 3 cazuri de elevi / studenți pozitivi fie că e vorba de o școală mică din mediul rural cu 40 de elevi, fie că e vorba de Universitatea Babeș Bolyai cu 40.000 de studenți. În același timp, când ne uităm peste ocean la universitățile ce ne sunt oferite permanent ca exemplu în topurile internaționale, observăm că, la mai puțin de 3 săptămâni de la începerea cursurilor, au sute sau chiar mii de cazuri de studenți pozitivi fiecare. Vedeți în harta de mai jos, numărul de cazuri de studenți pozitivi monitorizate în 1600 de campusuri universitare din SUA.

Nu îmi doresc să ajungem acolo însă nici nu îmi doresc să trăim în minciună nefăcând teste suficiente sau generând așteptări false.

În concluzie, la vie en rouge!”

loading...