Cum se castiga bani din sporturile electronice?

Poti castiga bani din sporturile electronice? Care sunt principalii sponsori si modalitatile prin care fac rost de bani cele mai tari echipe eSports? Daca te numeri printre cei care isi pun astfel de intrebari, citeste acest material pentru a afla toate raspunsurile!

Pentru majoritatea amatorilor de sporturi electronice ideea de a face bani din acest hobby este foarte departe de realitate, insa nu mai este o surpriza pentru nimeni ca in ultimii ani exista din ce in ce mai multe echipe de profesionisti care fac bani reali practicand la cel mai inalt nivel sporturi electronice ca Dota (Defense Of The Ancients), Call of Duty, Counter-Strike Global Offensive, League of Legends, Heroes of the Storm, Heartstone si multe altele.

In prezent, piata sporturilor electronice este estimata la aproximativ 900 de milioane de dolari, iar aceasta se afla in plina expansiune, asa ca nu este de mirare faptul ca se vorbeste despre sume din ce in ce mai mari atunci cand vine vorba despre castigurile incasate de cei mai buni jucatori la nivel mondial.

Dar hai sa vedem care sunt principalele modalitati prin care cele mai cunoscute echipe din lumea sporturilor electronice castiga bani, conform unor informatii prezente pe celebrul site de profil quora.com:

  • Contracte de sponsorizare si parteneriate incheiate, la fel ca in cazul celor din sporturile reale, cu diverse branduri extrem de populare in intreaga lume
  • Transmisiuni video (gen Twitch)
  • Competitiile organizate – de exemplu, in cursul anului trecut, campionatul mondial de Dota 2, The International 2017, a doborat toate recordurile inregistrate in anii trecuti, acumuland un fond de premiere urias: 24.787.916 dolari
  • Donatii online, organizari de evenimente, reclame

Printre brandurile care au investit inca de la inceput sau ceva mai recent in sporturile electronice se numara:

  • Intel – sponsor al celui mai longeviv turneu eSports – Intel Extreme Masters si ESL (Electronic Sports League), incepand cu 2006

  • Audi – prestigiosul producator german de autovehicule este, incepand cu ianuarie 2017, sponsor al echipei Astralis (Counter-Strike: Global Offensive)

  • Airbus – compania aeronautica a semnat in octombrie 2017 un contract de sponsorizare cu echipa Out of the Blue

  • Coca-Cola – sponsorul League of Legends World Championship, una dintre cele mai mari competitii eSports din intreaga lume.

  • Mountain Dew – se afla in spatele Mountain Dew League (liga menita sa ajute amatorii sa devina profesionisti) si este sponsorul unor echipe ca Team Dignitas, Splyce sau celebra Team SK Gaming.

  • Comcast Xfinity – celebrul provider de internet, telefonie si televiziune prin cablu din Statele Unite ale Americii sponsorizeaza atat ESL, cat si una din cele mai de succes echipe prcaticante de sporturi electronice – Evil Geniuses

  • Red Bull – binecunoscutul brand de pe piata bauturilor energizante a sponsorizat la inceput Blizzard’s StarCraft 2, pentru ca in prezent sa fie unul din sponsorii Dota 2 si ai echipei Tempo Storm.

Asadar, dupa cum putem observa, din ce in ce mai multe nume grele din diverse industrii devin interesate de aceste sporturi electronice, semn clar ca, desi pareau la inceput doar un simplu hobby, sporturile electronice vor ajunge probabil sa concureze cu sporturile reale peste cativa ani.