Ioan Bălan cere, în Parlament, ministrului Transporturilor să îşi asume un termen de finalizare a lucrărilor la centura Sucevei şi un calendar de realizare a drumului expres Siret-Suceava-Paşcani. El îi spune să ia în calcul că în România durata licitaţiilor e mai lungă decât perioada în care se realizează lucrarea


Intră acum și în grupul de

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan, a cerut, oficial, în Parlament, ministrului Transporturilor, Lucian Şova, să îşi asume un termen pentru finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava, dar şi un calendar de realizare a drumului expres Siret-Bucureşti.

Astfel, parlamentarul sucevean arată în interpelarea adresată ministrului Transporturilor, că la dezbaterile asupra Legii nr.2/2018 privind bugetul de stat al României pentru anul 2018, predecesorul său la portofoliul transporturilor a făcut angajamente ferme și a garantat asupra existenței, între capitolele bugetare ale Ministerului Transporturilor, a sumelor necesare finalizării lucrărilor la varianta ocolitoare a Municipiului Suceava, obiectiv care împlinește 10 ani de la demararea lucrărilor; demararea licitațiilor și a elaborării proiectelor tehnice pentru drumul expres, de mare viteză, Siret-Suceava-Pașcani, respectiv a drumului expres Pașcani-Bacău.

„Eu, împreună cu deputați și senatori PNL din județul Suceava am propus amendamente pentru asigurarea sumelor necesare finalizării/demarării acestor obiective de investiții, însă, atât reprezentantul Ministerului Transporturilor, cât și reprezentantul CNAIR ne-au garantat că bugetul investițional este suficient de mare și are alocări suficiente pentru cele mai importante obiective de transport rutier din Estul României”, a precizat Ioan Bălan.

Mai mult decât atât, la solicitarea parlamentarilor suceveni , Ministerul furnizase și un calendar precis pentru aceste obiective, explică deputatul Ioan Bălan arătând că în luna februarie a acestui an, ar fi trebuit să fie finalizate procedurile privind atribuirea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, iar, pentru atribuirea contractelor de lucrări și demararea efectivă a șantierelor Ministerul se angaja că primele lucrări vor începe cel mai târziu în luna aprilie a anului 2018.

 

„După cum ne arată fila din calendar, luna februarie este pe final și, ca urmare a succesiunii amețitoare a guvernelor, angajamentele formulate în luna decembrie deja sunt depășite”, a comentat ironic Bălan.

El îi cere ministrului să facă precizări  pe care le așteaptă milioane de cetățeni afectați de peste douăzeci de ani de dezinteres față de infrastructura din Estul și Nord-Estul României.

Astfel, Ioan Bălan cere ministrului Transporturilor să precizeze dacă în bugetul pentru anul 2018 al Ministerului Transporturilor se regăsesc sumele (credite bugetare) pentru demararea lucrărilor la drumul expres București-Siret și pentru finalizarea celor 15% rămași din varianta ocolitoare a Municipiului Suceava.

Totodată, el cere un calendar ferm, definit de ministru, pentru finalizarea obiectivului de investiții varianta ocolitoare a Municipiului Suceava și dacă se angajează ca aceste lucrări să fie finalizate în anul 2018, chiar și în regie proprie, de  CNAIR.

Mai mult, deputatul sucevean îi solicită ministrului să prezinte un calendar ferm cu termene precise privind obiectivul de investiții – drum expres București-Siret incluzând termen pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, termen de atribuire, termen de execuție, termen de garanție, pentru fiecare tronson în parte.

 

„În condițiile în care procedurile de atribuire a lucrărilor durează în România mai mult decât realizarea construcțiilor, vă rog să precizați dacă pentru lucrări de infrastructură de o complexitate redusă (modernizări sau lărgiri de drumuri naționale) veți dispune CNAIR să efectueze lucrările în regie proprie”, adaugă Bălan care îi mai spune ministrului dacă pentru acest drum expres se angajează ca sumele estimate prin MasterPlanul General pentru Transporturi să nu fie depășite.(T.B.)


Intră acum și în grupul de