PSD Suceava arata ca pe bani europeni un kilometru de drum e mai ieftin decat pe bani de la Guvern

Liderul social-democraţilor suceveni, deputatul Cătălin Nechifor, a declarat joi că în municipiul Fălticeni, unde s-a încheiat un proiect de modernizare a drumurilor prin POR, s-a demonstrat că pe bani europeni un kilometru de drum costă mult mai puţin decât pe bani de la Guvern. „Un primar PDL a dovedit astfel că modernizarea unui drum pe bani europeni costă mai puţin prin POR, cu fonduri europene, decât prin PNDI, cu fonduri guvernamentale”, a spus Nechifor, care consideră că preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, ar trebui să fie foarte atent la proiectele de modernizare a infrastructurii judeţene prin PNDI.

Potrivit preşedintelui PSD Suceava, printr-un proiect finanţat prin POR, semnat în 2007 şi finalizat la sfârşitul lunii mai, kilometrul de modernizare de drum în municipiul Fălticeni, ce a inclus şi realizarea de trotuare şi ridicarea infrastructurii de utilităţi, a costat 163.000 de euro, iar prin PNDI drumul judeţean Panaci-Bilbor se construieşte cu 1,362 milioane de euro deşi drumul se face fără trotuare şi nici nu sunt reţele de utilităţi.

Nechifor a subliniat că modernizarea reţelei de drumuri din Fălticeni a fost executată la acest preţ chiar de firma Consiliului Judeţean Suceava, Drumuri şi Poduri SA, firmă care face lucrări de calitate, dar care a fost adusă în stare de insolvenţă de actuala conducere a CJ.

Consiliul Judeţean Suceava a votat, în luna mai, transferul de drumuri judeţene în administrarea MDRT, urmând să fie modernizate prin PNDI, dar pe lângă cele şapte trasee propuse de preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, au fost incluse la cererea opoziţiei încă patru trasee ce trebuie reabilitate, iar PSD şi PNL au arătat că cei din PDL au admis astfel că se pot face drumuri judeţene la preţuri cu 50 la sută mai mici faţă de ceea ce au propus iniţial.

Potrivit liderilor opoziţiei, în aceste condiţii, faţă de preţul mediu pe kilometru propus de PDL la valoarea de 638.774 euro, PSD şi PNL au obţinut diminuarea la 434.531 de euro/km, ceea ce înseamnă o economie din banii publici de 204.213 de euro/km.

Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, iniţiat de MDRT, prevede alocarea a aproximativ patru miliarde de euro pentru finanţarea unor proiecte de infrastructură în domeniul dezvoltării regionale şi în domeniul mediului.