Peste 30 000 de persoane au primit informaţii prin intermediul Biroului Pacientului al UPU din cadrul SJU Suceava pe parcursul unui an, iar interacţiunea personal medical-aparţinători “a adus mai multă ordine” în cabinetele de consultaţii din UPU

Peste 30 000 de persoane au primit informaţii de la asistentul medical de serviciu al Biroului Pacientului organizat la Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava de la deschiderea acestuia, în luna septembrie 2017, şi până în luna septembrie 2018 inclusiv, iar interacţiunea personalului medical cu aparţinători a adus “mai multă ordine” în cabinetele de consultaţii din UPU şi reducerea numărului de reclamaţii.

Potrivit reprezentanţilor Unităţii de Primiri Urgenţe, în cursul lunii septembrie 2017 a fost înfiinţat Biroul Pacientului în cadrul UPU cu scopul îmbunătăţirii comunicării între personalul medical, pacienţi şi aparţinători.

Astfel, o asistentă medicală de la Biroul Pacientului răspunde permanent întrebărilor adresate de aparţinători cu privire la timpii de aşteptare pe coduri de culori, starea de sănătate a pacienţilor, investigaţiile care sunt în curs de efectuare sau consulturile care urmează să fie efectuate.

Sursele citate precizează că asistentul medical desemnat să asigure comunicarea cu aparţinătorii pacienţilor se deplasează în sălile de aşteptare pentru a lua legătura cu familiile sau aparţinătorii pacienţilor, se informează apelând la ajutorul medicilor care acordă îngrijiri pacienţilor din UPU şi furnizează “informaţii cât mai exacte şi într-un limbaj politicos şi adecvat capacităţii de înţelegere a fiecărui interlocutor în parte”.

Conform unei analize efectuate de reprezentanţii UPU, interacţiunea personalului medical cu aparţinătorii a adus mai multă ordine în cabinele de consultaţii, în sensul în care activitatea medicală se poate desfăşura în condiţii optime, fără ca medicii care acordă îngrijirile medicale pacienţilor din UPU să fie întrerupţi în timpul consultaţiilor de către aparţinători cu diverse întrebări.

În intervalul de timp menţionat, peste 30 000 de aparţinători au primit informaţii prin intermediul Biroului Pacientului, cărora asistentul medical le-a fost comunicat, mai ales pentru cazurile complexe,  atunci când timpii de aşteptare au fost mai mari, determinaţi de efectuarea mai multor investigaţii, unele de durată, dar şi în cazul în care pacienţii au avut nevoie de consultaţii medicale interdisciplinare, îmbunătăţirea comunicării cu aparţinătorii conducând la reducerea numărului de reclamaţii în UPU.

“Pe parcursul acestui an, asistenţii medicali au conştientizat importanţa acestei activităţi de comunicare şi continuă să se perfecţioneze, astfel încât comunicarea personal medical-aparţinători să decurgă fără nemulţumiri, optimizând şi activitatea medicală, circuitele aparţinătorilor în scţie, cât şi menţinerea ordinii în incinta UPU”, mai precizează reprezentanţii UPU.

Managerul SJU Suceava, economist Vasile Rîmbu, a declarat, miercuri, că în luna septembrie s-a împlinit un an de la înfiinţarea Biroului Pacientului în cadrul Unităţii de Primiri Urgenţe, care a avut ca obiectiv îmbunătăţirea relaţiei cadre medicale-pacient-aparţinător.

“S-au înregistrat anumite progrese, dar mulţumirea noastră nu e maximă. Este loc de mai bine din perspectiva celor trei componente ale axei cadre medicale-pacient-aparţinător, în sensul că toţi trebuie să manifestăm atenţie şi respect cazurilor, funcţie de urgenţa lor reală”, a spus Rîmbu.

El a menţionat că se va insista, în continuare, pentru identificarea persoanelor celor mai indicate care să acţioneze cu profesionalism pentru atingerii obiectivelor avute în vedere la înfiinţarea Biroului Pacientului, “ să fie oamenii care să se aplece cu adevărat asupra problemelor semnalate de pacienţi şi aparţinători”. 

“Nu de puţine ori, satisfacţia nu este maximă şi din felul în care pun problema anumiţi pacienţi sau aparţinători. Cred că ar fi un progres în rezolvarea urgenţelor cu adevărat urgenţe, dacă cei peste 65 la sută din totalul celor care se prezintă la UPU le-ar acorda prioritate”, a subliniat Rîmbu.

Managerul SJU Suceava a precizat că e nevoie ca şi pacienţii şi aparţinătorii să înţeleagă că pentru stabilirea unui diagnostic, cel puţin prezumtiv, sunt necesare analize, investigaţii, consultaţii, că durează până la primirea rezultatelor acestor investigaţii, arătând că aceste cazuri medicale “nu pot fi rezolvate pe loc”.

(Liliana Bujdei)