Master Plan Transporturi: Suceava va vedea primul drum expres abia după 2021. Autostrazile au fost scoase din plan

Noul Master Plan de Transport lansat de Ministerul Transporturlor nu mai prevede nicio autostradă la Suceava până în 2020, ci doar drumuri expres care se vor realiza după 2021 şi chiar după 2030.

Master Planul de Transport prezentat, miercuri, de ministrul Ioan Rus, diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la începutul acestui an, care arătau că în România vor fi construiţi până în 2020 alţi circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor şi drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 miliarde de euro.

Astfel, în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, Master Planul de Transport vorbeşte de construcţia a drumurilor expres Bacău-Suceava,  Suceava-Siret şi Suceava-Botoşani.

Astfel, se arată că drumul expres Bacău-Suceava ar urma să coste 613 milioane de euro şi să fie construit în perioada 2021-2030. În aceeaşi perioadă se prevede construcţia drumului expres Suceava-Siret, care ar costa 186 de milioane de euro.

Drumul expres Suceava-Botoşani, cu costuri de 346 de milioane de euro ar urma să fie construit, cel mai probabil după 2030.

În Master Plan se vorbeşte şi de reabilitarea drumului Botoşani-Suceava-Vatra Dornei-Bistriţa-Dej, dar şi de drumul Iacobeni-Borşa-Sighetu Marmaţiei-Negreşti Oaş.

Singura variantă de ocolire prevăzută în acest proiect este cea a municipiului Fălticeni, evaluată la 38 de milioane de euro şi care ar urma să fie construită în perioada 2021-2030.

Aici harta cu noile rute prevazute de Guvern să fie realizate până în 2030.

harta-2030

În ceea ce priveşte transportul feroviar, acest Master Plan menţionează că numărul de călători ce se deplasează la Timişoara, Arad, Oradea, Cluj Napoca, Iaşi sau Suceava este mai mare de 3500 pe zi deşi frecvenţa trenurilor este mult mai redusă în comparaţie cu cea din Bucureşti Nord.

Totodată, se constată că orele de plecare pentru cele mai aglomerate secţiuni ale reţelei feroviare, Bucureşti, Craiova, Constanţa, Braşov şi Suceava au intervale de succesune neregulate ce determină un grafic complicat de mers al trenurilor.

Între propunerile prezentate sunt cele care arată că pe ruta Suceava-Bucureşti şi Cluj-Suceava ar fi nevoie de un tren la două ore, dar şi reabilitarea căii ferate şi modernizarea staţiilor de cale ferată.

Master Planul de Transport arată că în ceea ce priveşte transportul aerian, Aeroportul Suceava, care în prezent este cotat ca aeroport regional mic, ar putea deveni până în 2020 un aeroport regional ţinând cont că în zona de captare populaţia este de 972.819 de persoane.

În acelaşi document se estimează că în 2020 numărul de pasageri de pe Aeroportul Suceava va fi de 51.390 la intern şi de 182.435 pentru internaţional, şi se arată că la orele de vârf vor putea fi ocupate şase poziţii de staţionare şi 277 de pasageri, motiv pentru care se propune mărirea terminalului pentru pasageri.

În ceea ce priveşte transportul intermodal, Master Planul arată că în Suceava există funcţional un asemenea obiectiv şi că există şi un operator privat, Unicom Holding care operează la Dorneşti.

Mai mult, Dorneşti se află pe locul al doilea în topul transportatorilor de mărfuri, pe ruta spre Constanţa cu 231.047 tone, dar şi spre Curtici cu 52.436 tone, în timp ce Suceava este în acest top cu ruta spre Constanţa cu 34.688 tone.

Master planul propune modernizarea terminalului intermodal din Suceava.

 

Fostul ministrul al Transporturilor, Dan Şova, a anunţat, în luna aprilie, că CNADNR va lansa în acest an proceduri de contractare pentru studii de fezabilitate necesare construcţiei a aproape 1.800 de kilometri de autostradă şi va selecta constructorii pentru 375 kilometri, iar anul acesta  vor fi în derulare lucrări pentru 651 de kilometri de autostradă.

Din 2015 se prevede că vor fi în construcţie 1.429 de kilometri, din care proiectele noi vor acoperi 1.186 de kilometri.

Din acciza suplimentară la carburanţi, variantele propuse erau autostrăzile Alexandria – Craiova (140 km), Craiova – Calafat (85 km), Târgu Mureş – Târgu Neamţ (211 km), Gilău – Suplacu de Barcău (101 km), Bucureşti – Giurgiu (60 km) şi Paşcani – Suceava – Siret (100 km).

Cum arata proiectul lansat de Guvernul Ponta in aprilie 2014

” frameborder=”0″ allowfullscreen>