Nechifor: Oficiul European de Luptă Antifraudă va verifica proiectul șoselei de centură a Sucevei


Intră acum și în grupul de

Proiectul şoselei de centură a Sucevei a fost transferat spre finanţare cu fonduri europene, a declarat, joi preşedintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor.

Șeful administrației județene a explicat, într-o conferință de presă, că urmează ca proiectul să fie fazat, iar aproape 44 de milioane de euro din Fondul de coeziune să fie decontate pentru lucrări deja executate şi pentru a se închide finanţarea.

Totodată, Nechifor a arătat că urmează să fie făcută o nouă proiectare pentru că tronsoanele I şi II ale şoselei sunt pe teren care nu permite o astfel de construcţie, fiind foarte multe alunecări de teren în zonă.

„S-a ales un traseu prost, din birou, cu o structură pentru tronsoanele I şi II neconformă, cu foarte multe alunecări de teren. E vorba de pământ de umplutură, pământ de flori. Niciodată nu s-a construit acolo şi doar un nepriceput ar fi putut decide să se construiască pe un deal care o ia la vale şi doar un nebun ar putea pune un „zid al morţii” în mijlocul unui drum european”, a spus Nechifor.

Președintele CJ Suceava a arătat că această lucrare care nu poate fi dată în folosinţă a costat deja 80 de milioane de euro şi că s-a ajuns ca un kilometru de drum naţional să coste 6 milioane de euro, mai mult decât un kilometru de autostradă.

Nechifor, Bradatan

”Din 2012, când am primit certificat ORNIS, am primit informări că se scufundă centura şi că acolo mai sunt şi alt fel de lucruri. Nu le pot spune pe toate şi nu sunt deloc încântat că cineva a îngropat pur şi simplu 80 milioane de euro într-o centură fără finalitate”, a spus Cătălin Nechifor.

El a mai declarat că nu înţelegea de ce dacă exista finanţarea asigurată, constructorul evita să lucreze pe tronsoanele I şi II şi că prefera să efectueze alte lucrări adiacente, cum ar fi o parcare, dar că apoi a înţeles că nu s-a lucrat pentru că respectivele porţiuni „sunt probe” care trebuie păstrate.

El a mai spus că se va face un nou proiect pentru a se repara ceea ce au stricat alţii.

„Se va veni cu o nouă proiectare, noi indicatori tehnico-economici şi cu alte gândiri ca să reparăm ceea ce au stricat alţii. Vestea bună e că odată ce proiectul a fost transferat pe bani europeni va intra Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) să verifice”, a spus Cătălin Nechifor.

Nechifor a făcut aceste precizări într-o conferinţă de presă în care a prezentat proiectul unei noi şosele ocolitoare a Sucevei pentru zona de sud-est care să lege DN 2- Siret-Bucureşti cu DN 29 Suceava-Botoşani ceea ce va permite fluidizarea traficului în municipiul Suceava.

El a arătat că proiectul, de 20,3 kilometri se face pe drumuri deja existente care vor fi modernizate, va fi necesară construcţia unui nou pod peste râul Suceava, iar întreaga lucrare este evaluată la 10 milioane de euro.

Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015.

Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.

Lucrările la şoseaua de centură a Suceavei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat astfel încât CNADNR a reziliat contractul. (N.B.)


Intră acum și în grupul de