Notarii vor putea verifica autenticitatea actelor aduse pentru autentificare

Uniunea Națională a Notarilor Publici din România (UNNPR) poate accesa, prin internet, cu sprijinul Ministerului Internelor și Reformei Administrative (MIRA), baza de date privind evidența populației, pentru a depista actele de identitate falsă. „În cursul anului 2008, au avut loc la sediul Ministerului Internelor și Reformei Administrative (MIRA) o serie de reuniuni ale grupului de lucru comun Ministerul de Interne – Uniunea Notarilor, referitoare la stabilirea unei soluții de accesare a bazei de date privind evidența populației de către notarii publici, în scopul depistării actelor de identitate false ce pot fi prezentate notarilor”, se precizează într-un raport al Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România.

”Să presupunem că vine la mine un client pe care nu-l cunosc. Eu pot să-l verific în acea bază de date. Se trimite, prin mail, o copie după cartea de identitate, la Direcția de evidență a populației. Se vor face verificări la serverul central și ni se trimite copia cărții de identitate. Asta va dura exact cinci minute”, a declarat președintele UNNPR, Dumitru Viorel Mănescu.

Mănescu a precizat că, inițial, s-a încercat verificarea prin linii telefonice securizate, idee la care s-a renunțat din cauza costurilor mari.

În raportul Consiliului Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România, se precizează că Ministerul Internelor și Reformei Administrative își va da acordul final, pentru punerea în execuție a proiectului, condiția fiind ca Uniunea Națională a Notarilor Publici din România să suporte toate cheltuielile necesare implementării programului.

La nivelul UNNPR, au fost demarate o serie de acțiuni vizând crearea sistemului informatizat securizat la nivelul tuturor birourilor notariale, potrivit raportului Consiliului UNNPR, prezentat în cadrul Congresului notarilor publici.