Fără un nou terminal pe Aeroportul Suceava e greu de crezut că vor mai veni companii și că se vor deschide rutele noi atât de așteptate: Madrid, Torino, Bruxelles și altele, susține Cătălin Nechifor, la trei ani de la redeschiderea aeroportului suceavean după modernizare

Deputatul sucevean Pro România, Cătălin Nechifor, fost președinte al Consiliului Județean Suceava, a apreciat, luni, la trei ani de la reluarea curselor regulate după modernizarea Aeroportului Suceava că fără un nou terminal e greu de crezut că vor mai veni companii și că se vor deschide rutele noi atât de așteptate cum sunt Madrid, Torino, Bruxelles, dar și altele.

Nechifor a arătat că în urmă cu trei ani a avut loc primul zbor al companiei românești Tarom, pe ruta București- Suceava, după finalizarea proiectului de modernizare, singurul astfel de proiect implementat în România în ultimii 30 de ani.

„ Pentru mine, ca președinte de consiliu județean, a fost, de departe, cel mai complicat proiect pe care l-am implementat în mandatul meu -proiectul a început în 2013 și a fost finalizat în 2015, în 2 ani, ceea ce a fost cu adevărat o performanță-, dar în spate au fost multe lucruri pe care puțini le cunosc, dar care au fost în unele cazuri extrem de dificil de gestionat”, a arătat Nechifor.

El susține că majoritatea celor care au făcut ceva pentru acest proiect nu se văd.

„Sunt oameni care și-au făcut datoria fără a cauta gloria și lor vreau să le mulțumesc, încă o dată, pentru tot ce au făcut. Revenind, unul dintre lucrurile cele mai grele de gestionat a fost dorința uriașă a celor din Iași de a obține ei proiectul. Aveau și unele argumente, aveau și ministrul transporturilor de la PNL, ca parte a USL, aveau și indicatori de zbor mult mai buni decât ai Sucevei. Știau, cei din Iași, că dacă scăpa Suceava la demararea proiectului, vor pierde o cotă importantă de piață. Dar am reușit să obținem noi finanțarea și implementarea proiectului și așa s-au întâmplat lucrurile în final”, a menționat deputatul sucevean.

El susține că lucrurile nu s-au liniștit și că s-a mai încercat de multe ori să fie puse predici și au fost create șicane, inclusiv în relația cu Tarom și că aceștia vor mai încerca.

„Un al doilea aspect la care vreau să mă refer, este cel al aducerii companiei Wizz Air pe Suceava. Și acest lucru s-a întâmplat după mai bine un an de negocieri, acasă la aeroport, la București, Brașov și chiar la Budapesta. N-a fost deloc simplu să-i convingem că un aeroport, de pe care au zburat cel mai mult 30 mii de oameni într-un an, ar putea să transporte sute de mii, așa cum, de altfel se și întâmplă în prezent, când s-a depășit deja pragul de 300.000 în acest an”, a precizat Nechifor.

El subliniază că argumentul suprem, în convingerea lor, a fost decizia de a demara cât mai repede proiectul noului terminal internațional, proiect pe care Consiliul Județean l-a aprobat atunci în unanimitate, dar care a fost anulat, din păcate, de cei care conduc acum consiliul.

„Ultimul lucru este referitor la suportul politic și administrativ pe care l-am primit și pot sa spun, fără echivoc, că fără Victor Ponta, care a înțeles și ne-a ajutat inclusiv cu schimbarea procedurilor pe proiectul european, șansa de a fi avut aeroport internațional modernizat la Suceava ar fi fost foarte mică”, a adăugat Nechifor.

El și-a exprimat încrederea că actuala conducere a Consiliului Județean Suceava va aduce și alte companii pe aeroport pentru că acum zboară în regim regulat doar companiile pe care le-a adus el în 2015, Tarom și Wizz Air.

„Sper că se apucă și de proiectul noului terminal fără de care e greu de crezut că vor mai veni companii și că se vor deschide rutele noi atât de așteptate: Madrid, Torino, Bruxelles și altele”, a conchis Nechifor. (T.B.)