Trenul Suceava-Cernăuți care urma să circule de la 1 ianuarie 2019 nu apare în noul mers al trenurilor. Ministerele de resort din România și Ucraina au semnat în luna mai un protocol privind funcționarea acestui tren


Intră acum și în grupul de

Trenul Suceava-Cernăuți care ar fi trebuit să intre în funcțiune din ianuarie 2019 potrivit unui protocol semnat între ministerele de resort din România și Ucraina nu apare în noul mers al trenurilor.

Potrivit CFR, în ceea ce privește traficul internațional, în noul mers al trenurilor este introdus în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel:-IR 143 Cluj-Napoca (07:35) – Budapesta (14:20/14:40) – Viena (17:21) -IR 144 Viena (10:42) – Budapesta (13:19/13:40) – Cluj-Napoca (22:25).

Este creată o nouă legătură directă între Budapesta și București (via Craiova, Timișoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, astfel: -IR 72 București Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50 )-IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – București Nord (sos. 23.22).

Astfe, cele două perechi de trenuri pe ruta Suceava-Cernăuți care ar fi trebuit să intre în circulație de la 1 ianuarie 2019 nu sunt incluse în acest nou mers al trenurilor.

Amintim că în luna mai a avut loc, la Cernăuți, o întâlnire a grupului de lucru pentru Transport și Infrastructură între Ucraina și România sub coordonarea ministrului adjunct al Infrastructurii și pentru Integrare Europeană, Victor Dovgan, delegația română fiind condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Maria Magdalena Grigore.

Discuțiile s-au axat pe dezvoltarea comunicării pe calea ferată și drumuri, în special pe drumurile de legătură cu punctele de frontieră, se preciza în comunicatul transmis după întâlnire.

În document se menționa că în ceea ce privește transportul pe calea ferată, cele două părți au convenit să introducă două perechi de trenuri, respectiv patru trenuri, între Suceava și Cernăuți cu transfer la Vadu Siret, începând de la 1 ianuarie 2019.

Totodată, cele două părți au ajuns la concluzia că este necesară organizarea transportului de tip RO-LA din Vadu Siret până în Ruse-Bulgaria, urmând să fie puse în funcțiune 22 de vagoane platformă pentru autocamioane și un vagon pentru transportul șoferilor, fiind deja funcțional acest tip de transport.

De menționat este că încă din primăvara anului 2017 președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a solicitat introducerea perechilor de trenuri pe ruta Suceava-Cernăuți și în acest sens s-au desfășurat mai multe întâlniri atât între reprezentanți ai administrației cât și ai specialiștilor, iar după ce partea ucraineană a anunțat că este pregătită pentru a lansa aceste trenuri, partea română a invocat lipsa vagoanelor necesare.(T.B.)


Intră acum și în grupul de