Consiliul Județean Suceava va moderniza drumul spre Rarău prin Izvorul Alb. Costurile sunt de aproape 25 de milioane de lei. Flutur: Această investiție va duce la valorificarea potențialului economic și turistic al zonei


Intră acum și în grupul de

Consiliul Județean Suceava urmează să aprobe în ședința de joi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DJ 175 A de la Câmpulung Moldovenesc spre Rarău prin cheile Izvorul Alb, costurile fiind estimate la aproape 25 de milioane de lei.

În expunerea de motive, președintele CJ Suceava Gheorghe Flutur, arată că tronsonul drumului DJ 175A, de la kilometrul 5+100 la kilometrul 12+760, care face obiectul modemizării se desfășoară din extravilanul municipiului Câmpulung Moldovenesc , în vecinătatea pârâului Izvorul Alb, trecând pe la poalele dealului Cucora, prin cheile Izvorul Alb, Poiana Sihăstriei, terminându-se la intersecția  cu  DJ  175B spre masivul Rarău.

Conform expertizei tehnice, tronsonul în lungime de 7.600 metri, propus pentru modernizare, este de clasa tehnică V, se prezintă sub forma unui drum pietruit, cu o lățime a părții carosabile  cuprinsă între 3,0 și 6,0 metri, urmând să fie amenajat pentru desfășura circulației în condiții de siguranță și confort.

„Varianta folosită până în prezent, aceea de întreținere și intervenție în punctele critice numai atunci când circulația vehiculelor nu se poate desfășura din cauza condițiilor meteo nefavorabile, fără o îmbunătățire a structurii rutiere și fără lucrări de consolidare și apărare a corpului drumului, va duce la o degradare accelerată, traseul ajungând impracticabil”, explică Gheorghe Flutur.

El susține că prin modernizarea acestui tronson de drum județean se vor asigura îmbunătățirea condițiilor de transport și valorificarea potențialului economic și turistic al zonei, prin dezvoltarea generală a zonei , urmare a creșterii gradului de accesibilitate.

Conform Studiului de fezabilitate, modernizarea tronsonului din drumul județean DJ 175A va consta în execuția de lucrări de terasamente; lucrări de reparații ale podurilor și podețelor de pe traseu; lucrări de consolidare și apărare ale corpului drumului; lucrări pentru execuția structurii rutiere suple, cu straturi asfaltice; dar și lucrări de siguranța circulației și semnalizare rutieră.

Prin realizarea acestei investitii se urmărește realizarea unei căi de comunicație viabilă și, implicit, inducerea de beneficii sociale prin dezvoltarea generală a zonei urmare a creșterii gradului de accesibilitate.

Prin Studiul de fezabilitate s-a estimat că pentru realizarea acestui obiectiv este necesară suma de 24.695.327,461 lei cu TVA inclus. (T.B.)


Intră acum și în grupul de