Programul de guvernare propus de Guvernul Ludovic Orban II prevede urgentarea implementării proiectelor de autostrăzi A7 Ploiești-Suceava-Siret și Autostrada Nordului și variante de ocolire pentru Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc


Intră acum și în grupul de

Programul de guvernare pe care îl propune Guvernul Ludovic Orban II și care a fost depus la Parlament prevede mai multe investiții în infrastructura din regiunea Moldovei.

Astfel, portofoliul de proiecte de investiții în infrastructura rutieră mare este unul consistent și vizează conectarea acestei regiuni cu vestul și cu sud-estul României, ceea ce va contribui la dezvoltarea regiunii și la creșterea atractivității sale din punct de vedere investițional, se arată în document.

Potrivit sursei citate în ceea ce privește Autostrada Unirii -A8 Târgu –Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni, în urma anulării procedurii prin PPP, pentru cea de-a 2 a secțiune – Târgu-Neamț-Iași, proiectul va căpăta coerență iar eforturile se vor concentra pentru accelerarea implementării proiectului.

Obiectivul imediat îl reprezintă demararea revizuirii SF prin includerea lui la finanțare din fonduri europene nerambursabile, se arată în Programul de guvernare.

Totodată, sunt prevăzute continuarea procedurilor și urgentarea implementării proiectelor de autostrăzi A7 Ploiești-BuzăuFocșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret și A13 Brașov-Bacău, proiecte finanțate din fonduri europene, a căror realizare va asigura o mobilitate crescută în Regiunea Moldovei dar, mai ales, condițiile necesare relansării economice a zonei.

Programul de guvernare mai prevede și continuarea procedurilor pentru implementarea proiectului Autostrăzii Nordului care va lega Regiunea Moldovei de granița de nord vest a țării.

Între alte proiecte de infrastructură rutieră se prevede continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare în mai multe zone, inclusiv variantele ocolitoare ale municipiilor Vatra Dornei și Câmpulung Moldovenesc.

Programul de guvernare mai prevede și pregătirea strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare aferente următorului exercițiu financiar (POT 2021-2027), prin demararea realizării documentației pentru următoarele proiecte: • Ploiești – Buzău – Bacău – Pașcani – Iași (404 km), • Coșlariu – Cluj Napoca (106 km), • Cluj Napoca – Dej – Beclean – Vatra Dornei – Suceava – Pașcani (371 km), • Timișoara – Stamora Moravița (56 km), • Videle – Giurgiu (66 km).


Intră acum și în grupul de