EXCLUSIV//Gheorghe Flutur prezintă detalii privind tronsonul de autostradă Suceava-Siret pentru care a fost emis certificat de urbanism: Mi-am menținut solicitarea și s-a ținut cont ca exproprierea pe întregul traseu să fie la nivel de autostradă. Lucrăm și la tronsonul Pașcani-Suceava


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a prezentat, miercuri, la solicitarea News Bucovina, detalii legate de tronsonul de autostradă Suceava-Siret pentru care a semnat, marți, certificatul de urbanism.

Președintele Flutur a menționat că a certificatul de urbanism are 34 de avize, de la diferite instituții avizatoare, cum ar fi cele de mediu, gospodărirea apelor, Interne, Transporturi, dar și de la primăriile de pe traseu, respectiv Suceava, Mitocu Dragomirnei, Pătrăuți, Dărmănești, Milișăuți, Grănicești, Calafindești, Mușenița și Siret.

„Lucrăm și la celălalt tronson Pașcani-Suceava pentru că a venit solicitarea”, a spus Gheorghe Flutur.

El a menționat că în ceea ce privește tronsonul Suceava-Siret, ultimele discuții de la CNAIR cu consultantul Comisiei Europene arată că intensitatea de trafic pentru o autostradă pe această porțiune Suceava-Siret se încadrează la nivel de autostradă pe tronsonul Suceava-Slobozia, iar de la Slobozia la Siret pe drum expres.

„Mi-am menținut solicitarea și s-a ținut cont ca exproprierea să fie la nivel de autostradă, cu un culoar de 100 de metri”, a spus Flutur care a adăugat că va fi posibilă extinderea de la două la trei benzi pe sens.

„S-a început acțiunea de forare pe traseul autostrăzii care înseamnă la 6-8 metri adâncime pe zona de drum și de 18-20 de metri, sau chiar mai mult, în zona podurilor. Foarte mult va conta viteza cu care se mișcă firmele care fac studiul geotehnic. Noi le vom da tot sprijinul. Au termen partea a doua a anului viitor ca apoi să intrăm în procedură de licitație de execuție”, a mai spus Gheorghe Flutur.

Potrivit acestuia traseul Suceava-Siret pornește din estul zonei industriale a Sucevei, traversează DN 29 unde este prevăzut un nod, spre pădurea Adâncata, ajunge în zona Mitocu Dragomirnei, traversează DN 2 la ieșirea din Suceava la Ițcani cu nod de întâlnire cu DN 2 și centura ocolitoare a Sucevei și merge paralel cu calea ferată prin Dărmănești, ocolind apoi Dărmănești pe partea de sud spre apa Sucevei și continuă spre zona localității Slobozia, iar la intersecția cu DN 2 H se trece pe dreapta a DN 2 spre Românești-Grănicești, între Grănicești și Dumbrava și apoi continuă paralel cu DN 2 urmând să traverseze DN 2 spre Mușenița și ajunge la PTF Siret.

„O primă concluzie este că această autostradă ajunge foarte aproape de Rădăuți și zona de nord a județului și rezolvă diferența de centuri ocolitoare pe partea de est și nord-est a municipiului Suceava”, a spus Flutur.

El a menționat că proiectanții au ținut cont de pante și raze de curbură la regim de autostradă.

„Sunt 34 de avize în certificatul de urbanism de la instituții avizatoare ca să ne asigurăm că totul este în regulă”, a conchis Gheorghe Flutur.


Intră acum și în grupul de