Consiliul Local Suceava a aprobat sensuri giratorii în Obcini și pe Calea Unirii. Situația rămâne neclară la intersecția de la Primărie


Intră acum și în grupul de

Consiliul Local Suceava a aprobat, joi, după discuții aprinse, legate de oportunitate, costuri și beneficii, indicatorii tehnico-economici pentru două sensuri giratorii la intersecțiile Calea Obcinior cu Bulevardul 1 mai și Calea Unirii cu strada Traian Vuia pentru ruta ocolitoare alternativă Suceava-Botoșani, fiind luată în discuție și solicitarea unui dezvoltator imobiliar privind modul în care va fi amenajată intersecția de la Primărie în vederea fluidizării traficului generat de locuitorii celor trei blocuri cu câte 15 etaje care sunt în construcție în spatele stadionului Areni.

Astfel, liderul consilierilor PSD, Dan Ioan Cușnir, i-a spus primarului că în prezent se lucrează la un studiu de trafic și l-a întrebat ce se va întâmpla dacă acel studiu va avea alte concluzii decât realizarea acestor sensuri giratorii.

El s-a mai întrebat cum se poate ca sensul giratoriu de pe Calea Unirii să coste un milion de euro deși sunt multe instalații de deviat, iar cel din Obcini să coste 1,2 milioane de euro în condițiile în care nu e necesară realizarea de devieri.

Mai mult, Dan Ioan Cușnir a arătat că era mult mai bine dacă lucrurile erau gândite unitar și se găsea în același timp și o soluție pentru intersecția din zona Metro care să rezolve și problema traficului în acea zonă.

Cușnir a mai spus că poate era bine să se gândească și o parcare subterană sub sensul giratoriu din Obcini.

Primarul Ion Lungu a explicat că discuțiile nu sunt definitivate și că s-a obținut un aviz provizoriu de la Poliția Rutieră pentru aceste investiții și că, pe măsură ce proiectul va fi definitivat, se va aștepta și avizul definitiv al Poliției.

„În linii mari știm cam despre ce este vorba. Studiul nu este finalizat, dar am avut discuții punctuale pe această temă. Planșa care reglementează nu prevede sens giratoriu la Primărie, ci pe Calea Unirii și în Obcini, are avizul Poliției Rutiere”, a spus Ion Lungu.

În ceea ce privește costurile pentru cele două sensuri giratorii, primarul a explicat că fără amenajările adiacente, sensul giratoriu de pe Calea Unirii costă circa 2 milioane de lei, iar cel din Obcini, 3 milioane de lei, dar că prețurile prevăzute în indicatorii supuși aprobării includ mai multe alte lucrări și îmbunătățiri.

El a subliniat că prețurile prevăzute pentru cele două sensuri giratorii sunt corecte, precizând că sensul giratoriu din Obcini este cel mai mare din oraș. „Sunt prețuri de catalog. Au fost discuții pe față cu proiectanții cu justificările de rigoare. Nu spun că prețurile sunt sută la sută corelate cu ce este în piață, dar din discuțiile cu proiectanții a reieșit că sunt fundamentate”, a mai arătat Ion Lungu care crede că la licitație vor mai scădea aceste devize.

Lungu a explicat că pentru a realiza o parcare subterană sub sensul giratoriu din Obcini costurile s-ar ridica la 10 milioane de euro, în timp ce pentru o parcare supraterană costurile se reduc la jumătate, iar numărul de mașini parcate se dublează și de aceea ar trebui găsită în zonă loc pentru o parcare supraterană.

În ceea ce privește solicitarea Trutzi Estate privind reglementarea circulației rutiere în zona strada Universității-Bulevardul 1 Mai, primarul a spus că nu se poate încă oferi o soluție pentru că nu a fost aprobat studiul de trafic care este în prezent în lucru, dar a menționat că nu se prevede realizarea unui sens giratoriu la intersecția de la Primărie.

El a arătat că dezvoltatorul imobiliar își asumă ca prin asociere cu Primăria să participe la dezvoltarea rețelei stradale publice în vederea fluidizării traficului în zona unde sunt construite blocurile de locuințe, dar că nu se prevede în mod direct realizarea unui sens giratoriu.

Secretarul general Ioan Ciutac a menționat că dezvoltatorul imobiliar va trebui să se ocupe de fludizarea traficului de la blocuri până la intersecția de la Primărie.


Intră acum și în grupul de