Flutur sustine ca proiectele de promovare turistica a Bucovinei “au functionat ca un magnet si au atras turisti” (VIDEO)

2011 a fost anul în care turismul în Bucovina a început să prindă contur, susţine preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, arătând că succesul proiectelor de promovare turistică a Bucovinei a fost confirmat la sfârşitul anului trecut, când gradul de ocupare al unităţilor de cazare a fost cel mai mare din ţară.

Potrivit şefului administraţiei judeţene, de la lansarea programului Crăciun în Bucovina în 2008, numărul turiştilor a crescut de la an la an. Astfel, de Crăciun, gradul de ocupare al unităţilor de cazare a crescut de la 60 la sută în 2009, la 73 la sută în 2010 şi la 92 la sută în 2011, în timp ce de Revelion, gradul de ocupare a crescut de la 85 la sută în 2009, la 92 la sută în 2010 şi la 98 la sută în 2011.

Totodată, Flutur a spus că potrivit Institutului de Statistică, a crescut în ultimii ani şi numărul de turişti în Bucovina cât şi numărul de înnoptări pe turist, de la 2 înnoptări în 2009, la 2,7 înnoptări în 2011. „Proiectele Paştele în Bucovina, Pelerin în Bucovina şi Crăciun în Bucovina sunt deja brand-uri ce au funcţionat ca un magnet şi au atras turişti. Suceava a devenit o zonă de atracţie deosebită”, a spus Flutur.

El a mai spus că pentru ca zona să devină mai atractivă vor trebui continuate investiţii în infrastructura turistică, cum ar fi extinderea domeniului schiabil, în prezent fiind al doilea ca lungime din ţară.

Flutur a mai arătat că prin proiecte cu finanţare europeană se consolidează Cetatea de Scaun a Sucevei, se modernizează şi consolidează mănăstirile Suceviţa, Moldoviţa şi Dragomirna şi se construieşte, la Suceava, un centru naţional de informare turistică.