Cele mai multe reclamatii inregistrate de Protectia Consumatorului Suceava vizeaza serviciile de telefonie fixa si mobila. Detalii aici


Intră acum și în grupul de

În primele şapte luni ale acestui an, cele mai multe reclamaţii înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului din Suceava au vizat serviciile de telefonie fixă şi mobilă, a declarat comisarul şef al instituţiei sucevene, Elena Oanea.

Aceasta a arătat că în ceea ce priveşte servicii de telefonie fixă şi mobilă, au fost înregistrate 96 de reclamaţii (clauze contractuale incorecte, facturare incorectă, refuzul rezilierii unilaterale a contractului de către consumator), 16,8 % din totalul reclamaţiilor vizând sfera serviciilor. De remarcat este că 57 dintre acestea (59%) s-au dovedit întemeiate, fiind soluţionate în favoarea consumatorilor.

De asemenea, sucevenii au depus 63 reclamaţii cu privire la furnizare energiei electrice (facturare incorectă, calitate necorespunzătoare a serviciului, variaţii de tensiune, întreruperea furnizării datorită unor fenomene atmosferice – vânt, chiciură), 11% din totalul reclamaţiilor vizând sfera serviciilor. “Dintre acestea, 14 au fost întemeiate. Cele care s-au referit la întreruperea furnizări datorită condiţiilor meteorologice nefavorabile au fost remediate în intervalul de timp stabilit de reglementările legale”, a explicat Elena Oanea.

Ea a precizat că au mai fost reclamate servicii de creditare a consumatorilor, serviciile de montare tâmplărie (25), serviciile de furnizare a energiei termice (24), serviciile de Internet (23), serviciile de televiziune prin cablu (23), jocuri, concursuri, loterii (13).

Oanea a precizat că din sfera produselor nealimentare au fost reclamate – produsele electronice şi electrocasnice (40), telefoanele mobile (25), piesele de schimb auto (15), urmate de încălţămine (12), produse de întreţinere şi curăţenie (5).

În ceea ce priveşte produsele alimentare, comisarul şef al CJPC a menţionat că sucevenii reclamă – carnea şi produsele din carne (16), băuturile alcoolice (11), produsele de cofetărie şi patiserie (10), laptele şi produsele lactate (5), pâinea şi produsele de panificaţie (5), peştele (4), fructele şi legumele proaspete (4).

“Din analiza acestor informaţii concluzionăm că atenţia consumatorilor în formularea reclamaţiilor este îndreptată, în special spre produsele/serviciile cu valoare mare. De asemenea, este evident că cele mai multe reclamaţii vizează prestarea unor servicii cu adresabilitate generală (energie electrică) sau mare (televiziune, telefonie etc)”, a spus Oanea.

Aceasta a apreciat că reclamaţiile venite în ultima perioadă din partea consumatorilor suceveni sunt pertinente, fiind însoţite de documente probatorii, iar situaţiile contrare sunt izolate.


Intră acum și în grupul de