Proiectul de hotarare privind gestionarea activitatii pe drumurile judetene a fost retras (VIDEO)


Intră acum și în grupul de

Proiectul de hotărâre prin care societăţii Drumuri şi Poduri SA Suceava, aflată în insolvenţi, i se atribuie, în gestiune delegată, întreţinerea drumurilor judeţene a fost retras, vineri, de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare de Consiliu Judeţean, până când va fi primit avizul Consiliului Concurenţei.

CJ Suceava a dezbătut, timp de două ore, proiectul de hotărâre iniţiat de consilieri judeţeni ai USL care propun ca societatea Drumuri şi Poduri SA Suceava, care aparţine Consiliului Judeţean, să opereze, în parte, serviciul de administrare, întreţinere şi reparaţii a drumurilor judeţene în regim de gestiune delegată, deşi secretarul judeţului a prezentat textul unei scrisori transmise de Consiliul Concurenţei care atrăgea atenţia că o asemenea decizie nu poate fi adoptată fără avizul acestei instituţii. Pe parcursul şedinţei de CJ, zeci de angajaţi de la “Drumuri şi Poduri” au protestat în faţa Palatului Administrativ, scandând „Vrem să muncim, nu vrem să cerşim!”.

Iniţiatorii proiectului de hotărâre au susţinut în plen că prin această acţiune se salvează societatea Drumuri şi Poduri SA, dar şi că CJ Suceava va beneficia de mai multe avantaje printre care negocierea costurilor pentru serviciile de întreţinere şi reparaţii, ce ar duce la o reducere de cel puţin zece procente faţă de preţurile de pe piaţa liberă, sau că 90 la sută din profitul firmei revine Consiliului Judeţean.

Administratorul special al SC Drumuri şi Poduri SA, Eugen Girigan, a arătat că de la preluarea mandatului, în septembrie 2012, firma a reintrat pe profit, având la sfârşitul anului trecut un profit de 600.000 de lei şi că în primele luni ale acestui an balanţa este pozitivă. El a explicat că pentru menţinerea acestui ritm este necesar ca societatea să aibă lucrări de întreţinere, în prezent având doar două lucrări de câte un milion de lei fiecare în condiţiile în care capacitatea firmei este pentru un volum de lucrări de 30 de milioane de lei anual.

Girigan le-a mai spus consilierilor judeţeni că, în cazul în care firma va primi în regim de gestiune delegată întreţinerea drumurilor judeţene, în maxim un an va ajunge în situaţia de a ieşi anticipat din insolvenţă.

Pe de altă parte, consilierii PDL, au arătat că ei susţin orice decizie legală care să conducă la revigorarea Drumuri şi Poduri SA, dar că proiectul supus aprobării are avize negative de la toate serviciile de specialitate, din partea secretarului judeţului şi că este nevoie şi de avizul Consiliului Concurenţei. „Să facem o hotărâre bună, să salvăm societatea şi aveţi votul nostru de la PDL”, a spus consilierul democrat-liberal Ioan Bădeliţă. El a arătat că declinul firmei a început din 2008, după ce societatea a pierdut licitaţia pentru întreţinerea drumurilor judeţene.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a arătat însă că managementul firmei a fost defectuos şi că Drumuri şi Poduri SA a fost adusă deliberat, în mandatul PDL, la insolvenţă şi aproape de faliment. El a prezentat şi un raport al Curţii de Conturi care evidenţia că au fost făcute achiziţii la preţuri mai mari atât de bitum cât şi de CLU, iar mai multe utilaje achiziţionate în leasing au fost înapoiate firmelor de leasing după ce ratele nu au fost plătite la timp. „S-a dorit falimentarea pentru nişte interese private”, a spus Nechifor.

El a arătat că este preocupat şi de soarta celor aproape două sute de salariaţi, arătând că va trebui să le dea un răspuns şi angajaţilor care protestau în timpul şedinţei CJ Suceava. Nechifor a atras însă atenţia că este nevoie de avizul Consiliului Concurenţei, subliniind că în lipsa acestuia se poate deschide o procedură de infrigement din partea Comisiei Europene.

În aceste condiţii, iniţiatorii au retras proiectul de pe ordinea de zi urmând să aştepte avizul Consiliului Concurenţei.

După şedinţă, preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, s-a întâlnit cu reprezentanţi ai angajaţilor societăţii cărora le-a dat asigurări că este preocupat ca aceştia să-şi păstreze locurile de muncă.
SC Drumuri şi Poduri SA a fost înfiinţată în 2005, din Regia Autonomă Drumuri şi Poduri, având profit în anii 2006, 2007 şi 2008, când profitul a fost de 6 milioane de lei, dar în 2009 şi 2010 a avut pierderi de câte patru milioane de lei, iar în 2011 pierderile au fost de 5,7 milioane de lei.

În aprilie 2011, firma a intrat în procedură de insolvenţă voluntară, iar prin instanţă s-a stabilit un plan de reorganizare şi ca datoriile să fie plătite timp de trei ani. AGA şi CA ale SC Drumuri şi Poduri SA au pus în aplicare mai multe planuri de restructurare, iar acum societatea are doar 130 de angajaţi.


Intră acum și în grupul de