Linia ferata Suceava-Dornesti intra in reparatii capitale

La infrastructura feroviara publica in anul 2004 sunt prevazute lucrari de reparatie capitala la un numar de 17 linii, insumand 80 km, dintre care: liniile Chiajna-Jilava, Mogosoaia-Racordare Pasarea, Videle-Craiova, Orsova-Caransebes, Turda-Cluj, Satu Mare-Baia Mare, Ciceu-Deda, Deda-Reghin, Sibiu-Copsa Mica, Adjud-Bacau, Suceava-Dornesti, Nicolina-Ungheni, Faurei-Tandarei si Medgidia-Tulcea – si la un numar de 17 terasamente – pe liniile Bucuresti-Giurgiu, Filiasi-Livezeni, Simeria-Petrosani, Cluj-Episcopia Bihorului, Sibiu-Vintu de Jos, Ilva Mica-Floreni, Medgidia-Tulcea.

Reparatiile capitale la lucrarile de arta includ un numar de 18 poduri – printre care Podul Prieteniei peste Dunare dintre Giurgiu si Russe, podul de pe linia Piatra Olt-Podu Olt peste lacul de acumulare Gura Lotrului, podul de pe linia Timisoara-Arad peste riul Mures si podul de pe linia Ploiesti-Focsani peste raul Buzau – si 10 tuneluri – Paius, Fabian, Murga Mica si Copaceni (de pe linia Filiasi-Livezeni), Fenes (de pe linia Orsova-Caransebes), Larion 7 si Rosia 3 (de pe linia Ilva Mica – Floreni) si Filesti de pe linia (Braila-Galati).

Pentru cresterea parametrilor de siguranta in conducerea traficului feroviar sunt incluse in programul de reparatii capitale 21 de instalatii pentru conducerea, dirijarea si controlul circulatiei trenurilor – instalatiile de centralizare electrodinamica din statiile CF Mogosoaia, Turburea, Jibou, Ciceu, Timisul de Sus si Pascani, instalatiile de bloc de linie automat de pe linia CF Tg. Jiu-Livezeni, substatia de tractiune Cernele, dispecerul energetic feroviar Craiova, instalatiile SCB din statia Tg. Mures, linia de contact din statia Isalnita, un numar de 4 frane de cale din triajele Dej, Brasov, Coslariu si Adjud si un numar de 6 posturi de transformare din statiile CF Feldioara, Suceava, Adjud, Barbosi si Mircea Voda .

„Prin lucrarile de reparatie capitala a infrastructurii feroviare in exploatare pe reteaua CFR se urmareste readucerea elementelor acesteia la parametrii initiali de exploatare in conditii de siguranta si regularitate a circulatiei trenurilor de calatori si de marfa, ridicarea unor restrictii de viteza si de tonaj, eliminarea unor puncte periculoase (terasamente instabile, zone inundabile si cu caderi de stinci) si cresterea vitezei de exploatare pe unele sectii de circulatie scadente la reparatie capitala”, declara Vasile Tulbure, director general C.N.C.F. „CFR” S.A..