Colegiul Militar Liceal „Stefan cel Mare” Campulung Moldovenesc finalist al concursului de proiecte “Lider European”

Colegiul Militar Liceal "Stefan cel Mare" Campulung MoldovenescReprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România a premiat câștigătorii celei de-a treia ediții a concursului de proiecte Lider European, organizat în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale. Concursul face parte din campania națională de informare și comunicare “Europa, casa noastră” și se adresează liceenilor din toată țara, informează într-un comunicat de presă, Claudia Oprescu, Account Manager Chelgate.

Potrivit sursei citate, într-o atmosferă de sărbătoare si colinde de Crăciun, tinerii liceeni au fost premiaţi pentru proiectele înscrise în concursul Lider European. Proiectele au fost dezvoltate de liceeni în comunitățile din care fac parte și au vizat dezvoltarea spiritului de echipă şi a capacității de a mobiliza cetățeni pentru a aduce schimbări în comunitățile din care fac parte.

Liceul sucevean, Colegiul Militar Liceal „Ştefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc s-a numărat printre cele 8 echipe finaliste ale concursului de proiecte “Lider European”. Echipa Colegiului Militar alcătuită din Anastasia-Simona Ceredeev,  Mihai-Cosmin Negură,  Ana-Maria Ioniţă,  Emilian Ceredeev, sub îndrumarea doamnei profesor Catalina Gulii a obținut o mențiune pentru proiectul “Think Green”. Proiectul a avut ca scop formarea şi asumarea unui comportament responsabil faţă de mediu şi faţă de problemele de ecosistem de către cei 480 de tineri, elevi ai Colegiului Militar Liceal „Ştefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, judeţul Suceava şi sensibilizarea comunităţii extinse şcolare (părinţi, comunitate locală, stakeholderi, autorităţi), ca şi implicarea lor, în consecinţă, în acţiuni consecvente de protejare a mediului.

Câştigătorii premiului I au fost 4 elevi de clasa a X-a ai Colegiului Național  „A.T. Laurian” cu proiectul „Activism pentru cultură”, locul II a fost câştigat de proiectul „Liceeni de gardă: Stop exportului de sănătate” realizat de echipa Colegiului Naţional “Andrei Şaguna” Brașov, iar locul III a revenit Liceului Teoretic „Emil Racoviţă” pentru proiectul cultural „Arta – punte între suflete”. Printre echipele finaliste care au câștigat mențiuni se numără: Colegiul Național “Gheorghe Şincai” Baia Mare, Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Focşani, Colegiul Militar Liceal „Ştefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc, Școala Superioară Comercială “N. Kretzulescu” București.

În document se arată că echipele câştigătoare au primit din partea Reprezentanţei Comisiei Europene mici granturi pentru continuarea proiectelor în valoare de 700 euro pentru premiul I, 500 euro pentru premiul II, 300 euro pentru premiul III și câte 100 de euro pentru mențiuni. Profesorii coordonatori ai proiectelor vor merge într-o vizită de două zile la Comisia Europeană din Bruxelles.

Reprezentanţa Comisiei Europene (RCE) în România reprezintă Comisia Europeană în România şi asigură un flux eficient de informaţii între aceasta şi cetăţenii şi autorităţile României. Viziunea Reprezentanței este aceea a unei Românii europene atât prin calitatea sa de stat membru, cât şi prin implicarea activă a cetăţenilor săi în construcţia europeană. Misiunea RCE este de a contribui la o cât mai bună înţelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor şi politicilor acesteia, aducând informaţia europeană cât mai aproape de cetăţeni, într-o formă adaptată nevoilor lor specifice.

În numele și sub îndrumarea Reprezentanței Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa această campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanică de consultanță în domeniul afacerilor publice și al comunicării. Înfiinţată în anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucureşti şi Bruxelles şi o reţea de asociaţi în întreaga lume. Biroul din România a fost deschis în 2005 şi a derulat contracte importante alături de companii multinaţionale şi instituţii centrale şi locale. Chelgate acordă consultanţă în comunicare atât sectorului privat, cât şi celui public.