Rolul campaniilor promoționale în modelarea peisajului sectorului de divertisment online


Intră acum și în grupul de

Mediul online reprezintă unul dintre sectoarele vitale ale industriei de divertisment, în care expunerea atinge cote maxime. La finalul anului 2023, numărul persoanelor care utilizau servicii de internet la nivel global era de 5.3 miliarde, dintre care 4.95 miliarde erau utilizatori ai rețelelor de social media. Importanța sectorului online de divertisment este ilustrată și de cota de piață, de peste 268 miliarde de dolari.

Iar potențialul de dezvoltare este uriaș, pentru că în următorii ani, până în 2030, valoarea pieței va atinge pragul de 1.49 trilioane de dolari. În 2023, companiile au cheltuit 679.8 miliarde de dolari pentru plasarea de reclame și conținut sponsorizat în mediul digital. Iar acest lucru intrigă pentru că 72% dintre consumatori consideră că nu reflectă în mod realist ofertele. De aceea, campaniile promoționale bine difinite au rolul de a modela corespunzător sectorului divertismentului digital.

Utilizatorii din mediul digital nu au nevoie de reclame, ci de idei de marketing care să îi distreze și să îi determine să interacționeze

Reclamele nu fac decât să prezinte niște produse care vin cu o serie de beneficii pentru consumatori. Modul de prezentare și nivelul de interacțiune însă contează pentru 76% dintre utilizatorii de pe rețelele de socializare, așa că orice campanie promoțională trebuie să țină cont de acest aspect. Un procent de 63% dintre consumatori nu se consideră reprezentați în mod corect în reclamele și conținutul de publicitate disponibil în mediul digital.

Consumatorii deja își doresc altceva de la campaniile promo, anume să treacă peste conținutul tradițional, care se concentrează pe vânzarea de produs. Aceștia vor ca aceste campanii să le oferă un nivel ridicat de divertisment, de exemplu, metode inedite de promovare. Un exemplu în acest sens este oferit de operatorii de cazinouri, care oferă produse inedite, așa cum sunt ofertele prezentate pe pagina https://legalcasino.ro/bonus-fara-depunere/ sau posibilitatea de a participa la turnee de jocuri alături de brand ambasadorii acestor cazinouri.

De altfel, asocierea brandurilor din diverse sectoare cu figuri publice și influenceri a depășit granița convențională. În acest sens, campaniile promoționale sunt mult mai interactive, unele dintre companiile implicate în astfel de modalități de promovare oferindu-le consumatorilor posiblitatea de a interacționa în mod direct cu acestea. De exemplu, se organizează concursuri cu premii, printre acestea numărându-se și opțiunea de lua masă alături de aceste vedete.

Printre variantele de campanii promo apreciate în mediul digital se numără și cele în care au loc întâlniri spontane între potențialii beneficiari ai produselor promovate și cei care le promovează. Este vorba despre prezența vedetelor și influencerilor asociați în magazine sau în locațiile asociate. Un alt exemplu este reprezentat de decernarea premiilor de la concursurile legate de campaniile de promovare de către celebritățile care promovează brandul.

Consumatorii apreciază ideile originale care le oferă un grand ridicat de distracție în mediul online

Crearea de conținut original pentru promovarea produselor reprezintă o altă modalitate de distracție pentru consumatori. Brandurile se promovează prin intermediul unor jocuri online, care le permit utilizatorilor să se familiarizeze cu produsele care se află la promoție, dar și să poată obține premii atunci când joacă. Ideile originale sunt apreciate de consumatori, care își doresc altceva de la reclamenele din mediul online.

Printre cele mai apreciate idei de a face reclamă unui brand s-a numărat plasarea anumitor produse în filme (de exemplu, ochelarii de soare Ray Ban în filmul Top Gun). De asemenea, participarea unor fotbaliști celebri, care reprezentau branduri de jocuri de noroc, precum cele evaluate pe pagina https://legalcasino.ro/author/ionpopescu/, la turnee online alături de utilizatorii obișnuiți. Asocierea brandurilor este o altă idee de campanie promoțională care se bucură de popularitate printre consumatorii digitali.

Louis Vuitton și BMW au derulat o campanie promoțională comună, bazată pe ideea promovării produselor de lux ale ambelor branduri. Printre cele mai noi modalități de promovare în mediul online este și plasarea de reclame în Metaverse. La fel de așteptate sunt și campaniile promoționale concepute pentru utilizatorii de telefoane mobile (în condițiile în care 88% din populația lumii dispune de astfel de dispozitive).

De asemenea, una dintre cele mai apreciate modalități de promovare este reprezentată de campaniile personalizate, care se adresează în mod individual anumitor categorii de consumatori. Totodată, promoțiile individualizate se bucură de aprecierea consumatorilor din mediul digital. Prin urmare, atunci când consumatorii au parte de conținut publicitar corect și care le stimulează nivelul de distracție, șansele de succes ale campaniilor promoționale cresc.


Intră acum și în grupul de