Harșovschi: Nu vom avea trafic mai fluid în municipiu până nu e finalizată șoseaua de centură. Sensul unic pe axele principale trebuie implementat. Se analizează dacă va fi până la intersecția cu strada Mirăuți


Intră acum și în grupul de

Viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi, a explicat în emisiunea Exclusiv 90 de minute care sunt proiectele pe care autoritățile locale intenționează să le implementeze pentru fludizarea traficului în oraș, reducerea emisiilor de CO2, utilizarea transportului public sau încurajarea folosirii bicicletelor.

 

Potrivit lui Harșovschi, Primăria Suceava face demersuri pentru finalizarea șoselei de centură solicitând autorităților centrale să considere acest proiect o prioritate.

El a spus că municipalitatea lucrează acum la reabilitarea drumului care duce la șoseaua de centură și a adăugat că din 2012 au mai rămas de executat doar 15 la sută din lucrări și că de atunci se bate pasul pe loc.

„Vi se pare normal să nu se lucreze deloc la această șosea de centură?”, a întrebat Harșovschi care a spus că cei din PSD ar fi trebuit să facă front comun, parlamentarii cu organizația municipală Suceava pentru a pune presiune pentru realizarea proiectului și să transmită regulat comunicate cu ce pași au mai întreprins pentru ca sucevenii să fie informați.

„Până când nu vom avea șoseaua de centură nu vom avea un trafic mai fluent în municipiul Suceava. Nu se va rezolva cu totul pentru că vorbim doar de o parte de inel de ocolire”, a spus viceprimarul.

El a arătat că au fost făcute modificări făcute în zona de intrare în oraș dinspre Fălticeni și a fost prelungită banda de stocare la stânga spre Șcheia.

„Acum se poate vedea câte mașini tranzitează municipiul Suceava. Înainte stăteau doar două-trei mașini pe banda de stocare și restul pe banda a doua și nu-ți dădeai seama, iar acum se vede că banda de stocaj, care e mult mai lungă acum, este insuficientă. Dacă acele mașini nu ar tranzita municipiul Suceava ne gândim cum ar fi traficul în oraș”, a spus Harșovschi.

El consideră că PSD, partid aflat la guvernare ar trebui să urmărească punerea în aplicare a acestui proiect și că el este încrezător că se va finaliza.

Totodată, Harșovschi a explicat și necesitatea introducerii sensului unic pe axele principale ale municipiului Suceava.

„Sensul unic în municipiul Suceava este o idee cu care merg până în pânzele albe pentru că trebuie implementat. Nu avem ce face”, a spus viceprimarul.

Conform acestuia, studiul de trafic care se va realiza în următoarele trei luni, este necesar pentru programul pe fonduri europene de achiziționare a autobuzelor electrice.

Viceprimarul a explicat că studiul trebuie să demonstreze că odată cu introducerea sensurilor unice va fi crescut numărul de călători pentru autobuzele electrice, dacă scade poluarea cu CO 2 și dacă se reduc timpii în trafic pentru transportul public.

„Nu trebuie să fii specialist ca să vezi că trebuie ca anumite străzi să fie sens unic”, a adăugat Harșovschi.

El a precizat că, cel mai târziu, cu odată cu autobuzele electrice și cu punerea în funcțiune a șoselei de centură se vor putea introduce sensurile unice.

„Având șosea de centură, vom putea face Calea Obcinilor sens invers”, a explicat viceprimarul care a arătat că acum traficul greu este scos din oraș pe acest drum, iar dacă șoseaua de centură nu va fi finalizată se ia în calcul ca sensul de mers pentru autobuze să fie folosit și de traficul greu pentru ieșirea din oraș.

Astfel, potrivit proiectului sensul unic va începe de la intrarea în oraș dinspre Fălticeni, pe trei benzi, iar o bandă va fi în sens opus care va fi folosită doar de mijloacele de transport în comun și va fi amenajată și pistă pentru biciclete.

„Acest sens unic poate fi dus până la interesecția cu strada Mirăuți”, a spus Harșovschi care a menționat că studiul de trafic va stabili dacă este posibil așa sau se va realiza doar până la intersecția cu strada Nicolae Bălcescu.

El a explicat că, invers, sensul unic pe trei benzi va fi pe la Piața Mare sau strada Nicoale Bălcescu, Mărășești, George Enescu, Bulevardul George Enescu de unde va intra pe Calea Obcinilor spre ieșirea din oraș.

„Odată cu aducerea autobuzelor electrice și sucevenii trebuie să fie stimulați să meargă mai mult cu transportul public și să lase mașinile acasă. Trebuie ajutat suceveanul să folosească sistemul de transport public sau bicicletele”, a spus viceprimarul.

El a mai spus că Primăria Suceava derulează conform procedurilor pașii pentru obținerea finanțării europene pentru acest proiect.


Intră acum și în grupul de