Consilierii județeni suceveni vor ca ARR să verifice cursele interjudețene de maxi-taxi care tranzitează municipiul Suceava. Dan Ioan Cușnir a sesizat mai multe nelegalități, iar Viorel Seredenciuc crede că cel puțin patru trasee piratează TPL


Intră acum și în grupul de

Consilierii județeni suceveni au dezbătut, luni, raportul comisiei care a verificat situația transportului interjudețean care afectează transportul public local din municipiul Suceava, consilierul județean PSD Dan Ioan Cușnir, prezentând situații în care operatorii interjudețeni nu depășeau raza municipiului Suceava, nu dădeau bilete în timp ce vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a apreciat că totul a pornit de la o hotărâre de CJ din decembrie 2012 când au fost stabilite opt trasee care traversează municipiul Suceava din care cel puțin patru piratează transportul public local din municipiu.

În cadrul ședinței, consilierul Ioan Bădeliță, a prezentat concluziile verificărilor arătând că nu stă în puterea Consiliului Județean să retragă licențele celor care nu respectă traseele și că în ceea ce privește opririle în stațiile din municipiu există o hotărâre a CJ Suceava din 2007 care impune să nu fie limitat numărul acestora.

Consilierul județean Dan Ioan Cușnir a apreciat că raportul este incomplet pentru că nu se specifică în concluzii cine și ce are de făcut.

El consideră că, în prezent, traseele intrajudetene care traversează Suceava, de fapt prestează transport public local și crede că autoritatea locală trebuie să verifice săptămânal dacă aceștia respectă traseul pentru că dacă nu este respectat în proporţie de 95% se poate suspenda licenţa, dacă se eliberează bilete și dacă autovehiculele sunt supraîncărcate şi dacă permit cabotajul, respectiv dacă urcă şi coboară în aceeaşi localitate.

Cușnir a spus că a verificat situația pe teren, atât singur cât și împreună cu un consilier local, și a constatat  că șoferii nu emit bilete, că nu au habar că sunt cursă intrajudețeană şi că nu au dreptul să facă cabotaj și că se anunţă imediat între ei dacă au suspiciuni că sunt controlaţi, dar că nu ies din oraș pe traseul pe care l-ar avea de efectuat.

El a arătat că a sesizat că maxi-taxi care efectuează cursa 14 spre 3 Movile întoarce în Obcini şi că șoferul a încercat să-l dea jos când i-a spus că vrea să meargă la 3 Movile.

Cușnir a apreciat că haosul din TPL este generat cu complicitatea viceprimarului responsabil din Primăria Suceava sub privirile primarului și a remarcat că, în urmă cu o lună, când a sesizat situația în ședința Consiliului Județean, președintele Gheorghe Flutur, a „mimat surprinderea” despre această situație în condițiile în care a doua zi viceprimarul Lucian Harșovschi a transmis presei o adresă pe această temă ce fusese transmisă Consiliului Județean cu două săpătămâni înainte ceea ce îl face să se întrebe dacă este şi cineva din conducerea Consiliului Judeţean părtaş la planul conducerii Primăriei de a falimenta TPL.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a apreciat că pentru ca situația să fie soluționată este nevoie ca ARR și alte instituții să facă verificări și consideră că trebuie să existe și implicarea comisiei din Primăria Suceava.

„Sunt convins că cei din Consiliul Local vor un TPL puternic care să nu aibă pirați”, a spus Flutur care a adăugat că ARR sau Poliția dacă îi prind pe transportatori nerespectând legea, este un capăt de acuzare să le ridice licența.

El a spus că trebuie ca instituțiile statului să regleze această chestiune.

„Să prezentăm problema cu această piraterie pe care nu o exclud”, a spus Flutur care crede că dacă e ceva ce poate face CJ să facă, iar dacă nu să transmită autorităților abilitate să verifice.

Vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a afirmat că situația a fost generată de la programul de transport avizat de CJ Suceava în decembrie 2012.

„Acum sunt 170 de trasee în județ din care 8 sunt cu probleme, cele care tranzitează municipiul Suceava. Din cele opt cu probleme, patru au fost introduse de comisia de buget în timpul ședinței. Părerea mea este că au fost introduse special pentru a pirata transportul public în municipiul Suceava”, a spus Seredenciuc.

El a arătat că, de exemplu, pe ruta Zaharești-Suceava-Prelipca, sunt doi operatori, adică sunt zeci de cetățeni care circulă de la Zaharești la Prelipca în fiecare zi, ceea ce este greu de imaginat.

„Acele trasee au fost introduse pentru piratare”, a spus Seredenciuc.

În replică, Dan Ioan Cușnir a arătat că toți spun același lucru dar că se exprimă diferit.

„Cele opt trasee date greșit pe municipiul Suceava pun o pată nedreaptă pe celelate 162 de trasee”, a spus Cușnir.

Flutur a apreciat că dacă e vorba de „delicte de traseu” alte structuri trebuie să își facă datoria.

„Pe viitor să fim mult mai atenți”, a spus Flutur care a arătat că trebuie să fie atent CJ Suceava când va elibera licențe în 2019 și să vadă dacă nu sunt afectate și alte localități, nu numai municipiul Suceava.


Intră acum și în grupul de