Autoritatile judetene sucevene prezinta situatia drumurilor nationale si master-planul rutier al tarii

sinescu, nechifor, nita

Presedintele CJ Suceava, Catalin Nechifor, prefectul Florin Sinescu si vicepresedintele CJ Suceava, Ilie Nita, prezinta, intr-o conferinta de presa comuna, situatia cu drumurile nationale si master planul rutier al tarii.

Catalin Nechifor, presedintele CJ Suceava:

“Chiar daca Romania nu a reusit foarte multe lucuri in materie de autostrazi, acum suntem practic in situatia de a consuma peste 1,2 miliarde de euro care vor fi folositi pentru a realiza parti din planul nostru ambitios. Avem si obligatia sa fim pregatiti cu documentatii si proceduri de achizitii.

Acest Guvern a reusit un lucru pe care nu l-a reusit nimeni in UE, acea extensie de timp cu Comisia Europeana. Ne da sansa sa folosim banii europeni neconsumati. Nici nu vreau sa ma gandesc daca nu se reusea acel lucru. Am castigat un an important in care putem merge mai departe.

Fata de 2013, pe drumuri judetene am reusit sa cheltuim mai putin. A fost mai blanda iarna.  Am avut si o chestiune tehnica implementata ca fiecare echipament de deszapezire sa fie dotat cu GPS. Estimam ca vom cheltuim 3,5 milioan lei, fata de 5,5 anul trecut. Si azi am avut interventii pe teren. Suntem aproape la final cu programul anual de reparatii si intretinere curenta a DJ. am inceput partea de lucrari de pietruire la Panaci si Stulpicani.

Urmeaza un efort mare pe plombari, circa 120.000 de metri patrati. Am decis sa atacam si o lucrare care nua fost vreodata atacata din 1989. Este vorba de DJ 175 A, Rarau-Chiril, peste 7 km de drum judetean. E o lucrare complicata. Un alt drum e cel care leaga comuna Vulturesti de Liteni, drum care va intra in reparatii capitale. Mai sunt si alte tronsoane care mai sunt prevazute. Estimarea costurilor la drumul Rarau-Chiril s-a facut deocamdata la pas. Suntem in varianta aproape finala.

Lucrurile sunt diferentiate, daca ne uitam pe ruta Suceava si Botosani e altceva. Daca Umbraescu avea si centura, o facea garantat. Nimeni nu plateste in avans decat avansul legal. Companiile care castiga licitatia cand fac oferta tehnica si financiara au obligatia de a avea resurse financiare. Nu toate au insa. COLAS, din pacate nu mai exista acum. A fost vanduta altor firme. Nu tine de noi centura.  Acum sunt modificari importante la Comisie Europana la capitolul achizitii publice. Sper ca legislativul sa puna criterii ca firmele care nu-si fac treaba sa nu mai poata veni la licitatii. As fi de acord sa se dea recomandari din partea administratiei publice pentru treaba facuta. Sper ca Guvernul si guvernele care vor fi de acum inainte sa nu mai schimbe aceste prioritati rutiere.”

Florin Sinescu, prefectul Sucevei:

“Si Suceava apare cu acces pe 2 coridoare principale, cu vestul si N-S. In 2014 exista in lucru un numar de 70 km de autostrada, dar perspectiva pentru 2020 e aceasta legatura care sa lege Suceava de vest si de Ucraina. Exista o dezvoltare a retelei de autostrazi la nivel european care nu ocoleste Romania.”

Ilie Nita, vicepresedintele CJ Suceava:

“Investitiile in infrastructura nu fac altceva decat sa dezvolte aceasta tara d.p.d.v. social si economic, lucruri care au fost neglijate pana acum in Romania. Chiar daca suntem de 8 ani in UE, fizic ea nu se vede in UE. Desi geografic suntem in Europa, d.p.d.v. al dezvoltarii infrastructurii suntem la periferia Europei. UE ne protejeaza si sprijina d.p.d.v. financiar pentru dezvoltarea infrastructurii si se doreste crearea acestor coridoare de transport numai ca Romania nu a fost in stare sa absoarba sumele de la UE, pana acum si fostul ministru Mitrea a recunoscut ca fiecare guvern care a fost a considerat ca a fost rau ce au facut guvernele anterioare. El a solicitat colegilor de la guverare sa continue proiectele bune care sunt si au sursa de finantare. Pana in 2020 se propune ca numar de kilometri care vor fi executati sa ajunga la 2440, dar nu in totalitate sunt studii sau proiecte pentru aceste tronsoane. Imi propun mie si guvernantilor nostri ca termenele de jduecata la contestatii sa fie mult mai scurte pe viitor.

Nu eu  am susţinut si venit cu propunerea accizei la carburant. Guvernul a gasit-o, pentru a se face din aceste fonduri tronsoane scurte cu valoare mica.”

loading...