Intră acum și în grupul de
Potrivit directorului Spitalului Judetean Suceava, dr.Sorin Hincu, acest regulament respecta toate elementele prevazute in regulamentul cadru elaborat de Ministerul Sanatatii , dar si toate reglementarile legale si actele normative din domeniul sanatatii.
El a spus ca regulamentul de ordine interioara cuprinde, printre altele, capitole privind structura si atributiile consiliului de administratie, ale comitetului director al spitalului si ale consiliului medical, dar si obligatii, indatoriri si raspunderi ale personalului angajat .
Hincu a spus ca potrivit noului regulament, personalul trebuie sa aiba o atitudine civilizata fata de publicul cu care vine in contact si plina de bunavointa si solicitudine fata de bolnavii si apartinatorii acestora.
“La baza relatiilor cu acestia trebuie sa stea intelegerea fata de suferintele lor, sa actioneze in vederea grabnicei insanatosiri, sa dea dovada de calm si grija pentru respectarea conditiilor de igiena a bolnavului “, a spus Hincu aratind ca personalul va trebui sa respecte pacientul , fara nici o discriminare si sa-l informeze cu privire la serviciile medicale disponibile.
Un alt aspect prevazut in noul regulement pentru personalul angajat al spitalului se refera la interzicerea primirii de bani sau alte foloase pentru activitatile prestate in cadrul atributiilor de serviciu.
Directorul Spitalului Judetean Suceava a apreciat ca unele reguli stabilite in noul regulament “vor fi greu de respectat” , inclusiv cel referitor la interzicerea primirii de bani sau foloase aratind ca in Romania exista deja “un obicei, o traditie” ca pacientul sa-si exprime recunostinta fata de felul in care a fost tratat intr-un spital .El a explicat ca pina in prezent, nici un pacient nu a reclamat scris sau verbal ca a fost constrins sa ofere bani in schimbul prestarii unor servicii medicale.
Directorul Spitalului Judetean Suceava a spus ca respectarea prevederilor regulamentului va fi monitorizata cu atentie atit de sefii de sectii, asistentii sefi, directorul medical cit si de conducerea spitalului.
Regulamentul de ordine interioara cuprinde si sanctiuni disciplinare in cazul in care personalul angajat nu-si respecta obligatiile si atributiile si se abate de la regulile de disciplina si de comportament . Astfel, abaterile disciplinare pot fi sanctionate cu avertisment scris, dar pot merge pina la suspendarea contractului de munca pe o perioada de maxim 10 zile, retrogradarea din functie pentru 16 zile, reducerea salariului de baza si/sau a indemnizatiei de conducere cu 5 pina la 10 procente timp de una pina la 3 luni, sau chiar pina la desfacerea Contractului de Munca.
Intră acum și în grupul de