Angajatorii sint incurajati sa angajeze absolventi de invatamint superior

Astfel, angajatorii care incadreaza in munca absolventi ai institutiilor de invatamant superior, in termen de cel mult 12 luni de la data absolvirii studiilor, carora le mentin raporturile de munca sau de serviciu cel putin 3 ani, vor primi, pentru fiecare an de continuare a raporturilor de munca sau de serviciu, un ajutor financiar. Acesta reprezinta suma aferenta contributiilor sociale datorate si virate, conform legii, de angajatori – contributia la asigurari sociale, contributia de asigurare pentru a ccidente de munca si boli profesionale, contributia pentru asigurari sociale de sanatate si contributia de asigurari pentru somaj – pentru aceste persoane. Ajutorul se va acorda pe o perioada de cel mult 2 ani de la data indeplinirii obligatiei de a mentine raporturile de serviciu 3 ani.
Masura se va aplica doar angajatorilor care, la data depunerii cererii de ajutor financiar, nu inregistreaza debite provenind din neplata contributiilor sociale.
Ajutorul se vireaza, la cerere, din bugetul asigurarilor pentru somaj, in termen de 90 de zile de la data aprobarii cererii. Procedura pentru punerea in aplicare a prevederilor mentionate se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
Dispozitiile legii se vor aplica angajatorilor care incadreaza in munca absolventi dupa intrarea in vigoare a acesteia.
Masura are in vedere necesitatea diminuarii riscului de somaj in randul absolventilor, precum si a combaterii fenomenelor de migratie a fortei de munca provenind din randul acestei categorii sociale.
De asemenea, angajatorii care, in raport cu numarul de angajati, nu au obligatia, potrivit legii, de a incadra in munca persoane cu handicap vor beneficia de un ajutor financiar lunar, egal cu un salariu minim brut pe tara in vigoare, daca incadreaza in munca, pe durata nedeterminata persoane din aceasta categorie si le mentin raporturile de munca sau de serviciu cel putin 2 ani.