Scandal in jurul proiectului SAPARD din comuna Volovat

Directorul Directiei Tehnice din cadrul Consiliului Judetean Suceava, Radu Avadanei, a declarat ca desi proiectul SAPARD care se realizeaza in comuna Volovat, presupune modernizarea unui drum in lungime de 7,7 kilometri, la fata locului nu s-a realizat decit un simplu tratament asfaltic. Avadanei spune ca la Volovat, in loc sa se faca modernizare a drumului (care ar fi presupus in primul rind turnarea de covor asfaltic), s-a realizat doar un tratament bituminos, ceea ce inseamna doar o lucrare de intretinere a drumului. Mai mult, Radu Avadanei a facut comparatie intre proiectele SAPARD realizate in comunele Volovat si Zvoristea, unde desi la acesta din urma suma alocata este mai mica decit cea din Volovat, s-a reusit modernizarea prin turnare de covor asfaltic a unei drum de o lungime apropiata. Trebuie spus ca o alta problema sesizata la drumul SAPARD din Volovat este si aceea ca de citeva saptamini, la intrarea pe aceasta artera de circulatie a fost amplasat un indicator prin care este limitata circulatia autovehiculelor mai grele de 4 tone. Astfel, specialisti in constructia de drumuri, au declarat ca acest lucru este inadmisibil pentru un drum care ar fi trebuit modernizat. De asemenea, aceeasi specialisti considera ca proiectul tehnica pentru realizarea drumului din Volovat este unul impropriu, si nu se potriveste pentru o astfel de zona. Pe de alta parte, Radu Avadanei a mai precizat ca o atentie deosebita in ceea ce priveste modul in care s-au derulat lucrarile la acest drum ar fi trebuit sa o aiba si dirigintele de santier, Maria Cornelia Ursachi, care trebuia sa sesizeze orice neregula cu privire la modul in care se realizeaza investitia. Nu in ultimul rind, trebuie spus ca drumul SAPARD din Volovat a fost verificat in diverse rind Inspectoratul Teritorial de Constructii Suceava, care a constat la rindul sau mai multe nereguli. Astfel, inginerul sef al ITC Suceava, Stefan Costeniuc, ne-a declarat ca la investitia de la Volovit a fost respinsa una din fazele determinante, deoarece unele lucrari trebuiau refacute.