Scandal in jurul proiectului SAPARD din comuna Volovat

Directorul Directiei Tehnice din cadrul Consiliului Judetean Suceava, Radu Avadanei, a declarat ca desi proiectul SAPARD care se realizeaza in comuna Volovat, presupune modernizarea unui drum in lungime de 7,7 kilometri, la fata locului nu s-a realizat decit un simplu tratament asfaltic. Avadanei spune ca la Volovat, in loc sa se faca modernizare a drumului (care ar fi presupus in primul rind turnarea de covor asfaltic), s-a realizat doar un tratament bituminos, ceea ce inseamna doar o lucrare de intretinere a drumului. Mai mult, Radu Avadanei a facut comparatie intre proiectele SAPARD realizate in comunele Volovat si Zvoristea, unde desi la acesta din urma suma alocata este mai mica decit cea din Volovat, s-a reusit modernizarea prin turnare de covor asfaltic a unei drum de o lungime apropiata. Trebuie spus ca o alta problema sesizata la drumul SAPARD din Volovat este si aceea ca de citeva saptamini, la intrarea pe aceasta artera de circulatie a fost amplasat un indicator prin care este limitata circulatia autovehiculelor mai grele de 4 tone. Astfel, specialisti in constructia de drumuri, au declarat ca acest lucru este inadmisibil pentru un drum care ar fi trebuit modernizat. De asemenea, aceeasi specialisti considera ca proiectul tehnica pentru realizarea drumului din Volovat este unul impropriu, si nu se potriveste pentru o astfel de zona. Pe de alta parte, Radu Avadanei a mai precizat ca o atentie deosebita in ceea ce priveste modul in care s-au derulat lucrarile la acest drum ar fi trebuit sa o aiba si dirigintele de santier, Maria Cornelia Ursachi, care trebuia sa sesizeze orice neregula cu privire la modul in care se realizeaza investitia. Nu in ultimul rind, trebuie spus ca drumul SAPARD din Volovat a fost verificat in diverse rind Inspectoratul Teritorial de Constructii Suceava, care a constat la rindul sau mai multe nereguli. Astfel, inginerul sef al ITC Suceava, Stefan Costeniuc, ne-a declarat ca la investitia de la Volovit a fost respinsa una din fazele determinante, deoarece unele lucrari trebuiau refacute.

In replica, dirigintele de santier Cornelia Ursachi, ne-a declarat ca pentru investitia de la Volovat s-a ales solutia cea mai potrivita din punct de vedere tehnic. „Solutia aleasa presupune ca principala componenta a drumului sa fie fundatia, care are grosimea cuprinsa intre 15 si 25 de centimetri. Tratamentul care s-a facut are rolul doar de a proteja lucrarea, care putem afirma ca este una de calitate. Mai mult, acest lucru il poate confirma si profesorul Facultatii de Constructii din Iasi, Vasile Boboc, care in urma unor controale efectuate la fata locului ne-a transmis ca nu sint probleme din punct de vedere calitativ”, a declarat Cornelia Ursachi.

Contactat telefonic, directorul Agentiei SAPARD, Gheorghita Corbu, ne-a declarat ca amplasarea unui limitator de greutate nu reprezinta un lucru anormal, avind in vedere ca el insusi a recomandat acest lucru. Corbu a precizat ca a dat dispozitii ca in situatia in care proiectul tehnic o cere, pe drumurile SAPARD sa fie amplasate atit limitatoare de greutate, cit si de viteza. „Au fost cazuri, chiar si in judetul Suceava, cind pe drumuri realizate prin SAPARD, circulau autovehicule care aveau un tonaj cu mult mai mare acceptat prin proiect. Din acest motiv am solicitat amplasarea acestor limitatoare”, a spus Corbu.