SJA are de restituit catre CAS 717 milioane de lei vechi pentru servicii raportate eronat

Biroul Control al CAS Suceava a efectuat o actiune de control la Serviciul Judetean de Ambulanta Suceava, pentru activitatea din 2006 si primele 7 luni ale anului 2007, fiind constatate o serie de nereguli, în urma carora unitatea trebuie sa restituie 717 milioane de lei vechi pentru servicii raportate eronat. Seful CAS Suceava, Cristina Iordachel a precizat marti, ca în timpul controlului efectuat la  furnizorul de servicii medicale din asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si transport sanitar aflat în relatie contractuala cu CAS Suceava s-au gasit numeroase nereguli în modul de completare a Fiselor de solicitare ambulanta.  

Printre acestea se numara necompletarea tuturor datelor de pe formular privind spitalul unde se interneaza pacientul, fara mentionarea orei si minutului sosirii pacientului la camera de garda, precum si a faptului daca pacientul este internat sau nu în unitatea spitaliceasca; completarea eronata a datelor privind ora solicitarii, a orelor de sosire si de plecare de la locul solicitarii sau lipsa consemnarii acestora; solicitarile la care a fost asigurata asistenta medicala de catre medicul angajat la substatia Vatra Dornei  nu sunt confirmate prin parafa medicului, ci doar printr-o semnatura indescifrabila; fisele de solicitare nu sunt semnate si parafate de catre medicul de garda care a preluat bolnavul (conditie obligatorie prevazuta prin clauza contractuala) situatie constatata la un numar de 36 solicitari; înscrierea de coduri de afectiuni gresite care nu corespund diagnosticelor stabilite; din verificarea celor 389 de Fise de solicitare a ambulantei de tip B AUR întocmite în luna mai 2007 pentru care s-au raportat numai urgente medico chirurgicale majore s-a constatat ca numai un numar de 199 de solicitari fac parte din categoria urgentelor majore, diferenta de 190 fiind solicitari pentru urgente medico chirurgicale de grad 2.

O situatie grava a fost gasita, prin actele substatiei Vatra Dornei, a mai precizat seful CAS Suceava. „Din analiza modului de asigurare a asistentei medicale la nivelul ambulantei de tip B care este destinata interventiei de urgenta si transportului medical asistat al pacientilor s-au constatat la nivelul statiei Vatra Dornei ca din totalul de 104 solicitari raportate pentru luna decembrie 2006 – din care 42 de solicitari pentru urgente medico chirurgicale majore, a fost asigurata asistenta medicala de catre medicul angajat în cadrul substatiei numai pentru 6 cazuri. Iar din totalul de 137 de solicitari raportate pentru luna mai 2007 numai pentru un numar de 9 solicitari a fost asigurata asistenta medicala de catre medicul specialist – situatie înscrisa pe formularele de fisa de solicitare fara a exista parafa medicului.

CAS Suceava a cerut conducerii Serviciului de Ambulanta sa ia o serie de masuri privind raportarile si respectarea conditiilor acordarii asistentei de urgenta. „Având în vedere constatarile rezultate ca urmare a analizei modului de

asigurare a asistentei medicale de urgenta de catre medicul specialist angajat la nivelul substatiei Vatra Dornei, propunem conducerii Serviciului de Ambulanta Suceava luarea de masuri în ceea ce priveste gradul în care se asigura respectarea atributiilor prevazute în fisa postului de catre personalul sanitar” mentioneaza Cristina Iordachel, care mai adauga faptul ca CAS va informa si Autoritatea de Sanatate Publica asupra situatiei întâlnite la Vatra Dornei” mai spune seful CAS Suceava.
 

Serviciul de Ambulanta Judetean Suceava trebuie sa restituie suma totala de 71.704,85 lei reprezentând contravaloarea cazurilor de servicii medicale de urgenta si transport medical raportate eronat. „În urma amplului control efectuat constatam ca exista în continuare nereguli majore în acordarea serviciilor medicale de urgenta la nivelul substatiei Vatra Dornei. Aceasta substatie are în antecedente un proces civil cu CAS Suceava în urma caruia prin instanta s-a decis imputarea sumei de 150.095,37 RON. Noi întelegem foarte bine ca deficitul de medici angajati la Serviciul de Ambulanta afecteaza calitatea si siguranta serviciilor oferite asiguratilor, dar nu putem fi de acord ca un medic angajat cu norma întreaga sa presteze în cursul unei luni un numar de 6 sau 9 solicitari”, a declarat presedintele director general al CAS Suceava, Cristina Iordachel.