Flutur după discuția cu ambasadorul Poloniei: România trebuie să preia modelul polonez și să finanțeze șosele de centură care să fie apoi legate prin autostrăzi. Reluăm demersurile pentru grăbirea drumului expres Siret-București

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, luni, după întâlnirea cu ambasadorul Poloniei la București, Marcin Wilczek, că România ar trebui să preia modelul polonez în ceea ce privește infrastructura rutieră și a arătat că în Polonia s-au finanțat șosele de centură care acum sunt unite prin autostrăzi sau drumuri expres.

„Am discutat despre inițiativa noastră de a ne întâlni cu reprezentanții de la Cernăuți, Ivano Frankivsk și regiunea poloneză Podkarpakcie pentru a continua demersurile privind modernizarea coridorului care să lege București de Varșovia prin Suceava-Siret-Cernăuți-Liov”, a spus Flutur.

El a arătat că ambasadorul Poloniei a făcut remarci foarte interesante, explicând că drumul dintre Varșovia și București prin Suceava e de 1.200 de kilometri, iar prin Timișoara-Budapesta este 1.700 de kilometri, dar că timpul de parcurgere a celor două distanțe este la fel.

„Din păcate, pentru că drumul este îngust și foarte aglomerat, durata de timp în care un polonez se deplasează de la Varșovia la București e aceeași dacă merge prin Budapesta, sau prin Suceava”, a spus Flutur care a adăugat că deși prin Suceava este un avantaj ca distanță de 500 de kilometri drumul nu este modernizat, iar aglomerarea acestuia cu  TIR-uri multe și lipsa șoselelor de centură arată că trebuie făcut ceva.

Președintele CJ Suceava a reamintit că a început în toamnă cu premierul Poloniei și cel al României demersuri pentru modernizarea drumului și a anunțat că marți are, în Vama Siret, o întâlnire cu reprezentanții administrației din Cernăuți în vederea reluării demersurilor pentru grăbirea realizării acestui coridor rutier.

„Polonia a început un program al autostrăzilor nord-sud. Au făcut până acum autostrăzi est-vest și și-au dat seama că nu pot să rămână legăturile între nord și sud întrerupte. Acest lucru trebuie să facă și România care este obligată și în Master Plan. Pe mine mă îngrijorează că abia din 2022 se discută despre acest drum care să unească Suceava de București și un argument în plus este ce face astăzi Polonia. A finanțat șosele de centură și sunt astăzi finalizate în marile orașe și acum, cu bani europeni, leagă aceste șosele de centură cu drumuri expres sau autostrăzi,lucru care trebuie obligatoriu făcut și la noi”, a spus Gheorghe Flutur.