Alveole de calmare a traficului rutier la intrările în localitățile din județul Suceava pentru reducerea accidentelor, proiect inițiat în CJ Suceava de Dan Ioan Cușnir în completarea Strategiei județene de transporturi


Intră acum și în grupul de

Consiliul Județean Suceava urmează să decidă înființarea de alveole de calmare a traficului la intrările în localitățile din județul Suceava potrivit unui proiect de hotărâre inițiat de consilierul județean Dan Ioan Cușnir și care completează Strategia județeană de transporturi.

Potrivit proiectului de hotărâre, se completează Strategia de dezvoltare economică și socială a judeţului Suceava 2011- 2020, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Suceava nr.140/2011, respectiv Capitolul IV. Amenajarea teritoriului, IV. Căile de comunicaţie, Drumurile judeţene și comunale, prin instituirea unor măsuri de creştere a siguranţei circulaţiei rutiere pe drumurile judeţene din judeţul Suceava, în sensul amenajării unor alveole de calmare a traficului pe sensul de intrare în localităţile din judeţul Suceava.

În expunerea de motive, Dan Ioan Cușnir arată că realităţile actuale cu care se confruntă judeţul Suceava, caracterizate prin creşterea continuă a numărului de autoturisme, aglomerarea traficului rutier raportat la dezvoltarea infrastructurii rutiere și numărul mare al accidentelor produse în judeţul Suceava în primele nouă luni ale anului 2017, impun luarea unor măsuri rapide și eficiente pentru siguranţa traficului rutier, fiind o prioritate pentru autorităţile și factorii responsabili.

„Faţă de această stare de fapt, este necesară construirea pe sensul de intrare în localităţile aflate adiacent drumurilor judeţene, a unor insule de calmare a traficului, cu rolul de a crește nivelul de siguranţa rutieră, respectând legislaţia vigoare, sens în care se va întocmi un studiu de specialitate, identificându-se locaţiile cu potenţial mărit de accidente”, se arată în expunerea de  motive.

Departamentul de specialitate a avizat acest proiect și arată că se impune adoptarea unei astfel de măsuri având în vedere creşterea exponenţială a parcului de autovehicule raportat la dezvoltarea infrastructurii rutiere și că se constată că pe drumurile judeţene din judeţul Suceava înregistrează o creștere alarmantă a numărului de accidente rutiere cu consecinţe grave.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a lansat la mijlocul lunii septembrie, în dezbatere publică, Strategia județeană de transporturi, așa numitul Master Plan de Transporturi al Județului Suceava, prin care se propun mai multe măsuri pentru creșterea siguranței rutiere și de fluidizare a traficului rutier.

Județul Suceava are peste 3.100 de kilometri de drumuri naționale, județene și comunale, iar președintele CJ Suceava nu crede că autoritățile sucevene trebuie să aștepte ca o companie sau o agenție națională să spună unde să fie făcute sensuri giratorii sau șosele ocolitoare sau benzi de stocare și că este de datoria autorităților județene să transmită propuneri către Ministerul Transporturilor și către aceste companii.

„Din analiza pe care am făcut-o și am propus-o primarilor rezultă nevoia construirii a 18 sensuri giratorii pe drumurile naționale”, a spus Flutur care a menționat necesitatea unor sensuri giratorii la intersecții de pe drumul european E 85 sau de pe drumul național DN 17, dar că e nevoie și de benzi de stocare, dând ca exemplu intersecția de la Vama spre Moldovița unde se așteaptă prea mult timp pentru intrarea în drumul principal.

El a mai spus că în acest Master Plan vor fi incluse și șosele ocolitoare, fiind clar că Suceava are nevoie de a doua centură, dar că variante de ocolire trebuie construite și la Fălticeni, Rădăuți, Gura Humorului, Câmpulung  Moldovenesc și Vatra Dornei mai ales că în aceste orașe traficul este blocat vara.

 

„Sunt și localități precum Vama, Frasin, Marginea, sau  Siret, la care va trebui să ne gândim cum scoatem traficul greu să nu meargă (camioanele n.r.) până în centrul localității ca să blocăm turiștii și traficul de mașini mici”, a spus Flutur.

Totodată, Flutur a spus că va fi nevoie și de analize pentru pregătirea legăturilor cu viitoarele drumuri rapide, respectiv Autostrada A8 și Drumul Expres Siret-Pașcani-București, care au fost trasate deja pe hartă pentru ca fiecare zonă să găsească soluțiile cele mai bune de fluidizare a traficului.

El a anunțat că proiectul de Master Plan de Transporturi îl va transmite primarilor pentru a face observații și să vină cu completări pentru că trebuie să se gândească la fluidizarea traficului inclusiv pe drumuri comunale.

„Punem cap la cap toate lucrurile astea și în Planul de Amenajare a Teritoriului va fi un capitol cu Master Planul de Transport  care va sta la baza dezvoltării județului județului”, a spus Flutur.

El a menționat că acest Master Plan de Transport va fi transmis și Ministerului Transporturilor pentru ca proiectele acestuia să fie în concordanță cu ceea ce doresc autoritățile sucevene.


Intră acum și în grupul de