„Educatie europeana in administratia publica”

Proiectul „EDUCATIE EUPROPEANA ÎN ADMINISTRATIA PUBLICA” (EDUCATION EUROPÉENNE EN ADMINISTRATION PUBLIQUE – EU PA) a demarat în anul 2006, la initiativa Universitatii ” Petru Maior ” din Tg.Mures, în calitate de promotor, în parteneriat cu Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba-Iulia, Universitatea din Miskolc (Ungaria), Universitatea din Versailles (Franta), Universitatea din Lecce (Italia), având ca termen de finalizare luna octombrie 2008.

Proiectul este parte a Programului ERASMUS, finantat de UE, în valoare de 240.000 euro.

În prezent, activitatile derulate sunt cele specifice fazei de implementare si de diseminare a rezultatelor. Grupurile de lucru care reunesc specialisti din cadrul universitatilor europene si nationale mai sus mentionate si-au propus, prin acest proiect, o suma de obiective ce privesc educatia europeana a functionarilor publici.

În cadrul Universitatii „Stefan cel Mare” din Suceava echipa implicata în gestionarea proiectului a fost urmatoarea:

– coordonator local – Adrian GRAUR

– responsabili de discipline: Carmen BALAN, Adrian GRAUR, Aurel BURCIU, Razvan VIORESCU.

Cel mai important produs al activitatii comune a grupurilor de lucru din toate universitatile partenere în proiect este o constructie educationala pluridisciplinara, ce se adreseaza studentilor la care urmeaza studiile de masterat si functionarilor publici cu pregatire superioara, ce lucreaza în institutii publice locale si regionale.

Modulul educational realizat este concretizat în cinci volume de cursuri, corespunzând celor 5 discipline de studiu:

1.Comunicare în spatiul comunitar european

2.Educatia Europeana a Functionarului Public

3.Drept Administrativ European

4.Institutii Europene

5.Politici Publice Europene

Acestea argumenteaza, definesc si sustin pregatirea profesionala si dezvoltarea carierei functionarilor publici, în concordanta cu exigentele formulate la nivel comunitar.  

Pentru proiectarea si elaborarea ofertei formative a functionarilor publici a fost elaborata o metodologie de investigare a asteptarilor si nevoilor educationale de specialitate ale acestora.

Cercetarea a fost realizata asupra unui lot semnificativ de functionari publici din Mures, Alba si Suceava urmarind, ca obiectiv prioritar, culegerea de informatii privind:  
principalele nevoi de informare (prioritatile de informare) nivelul de informare asupra unor aspecte ce tin de educatia si cultura functionarului .

În raport cu specificul problematicii fiecarei discipline, în cadrul studierii nevoilor formative a fost stabilit un set de indicatori, prin intermediul carora sa se poata evalua: cerintele de informare, nivelul de cunoastere si asteptarile formative, formulate de catre functionarii publici în exercitiu.

Cursurile sunt fundamentate pe rezultatele concrete ale cercetarii si sunt redactate în limba franceza. Cele cinci manuale au fost tiparite, iar începând cu luna martie a anului curent, s-a trecut la pilotarea fiecarei discipline de curs. Implementarea acestora va fi realizata în colaborare cu o serie de parteneri, cooptati în proiect: Consiliul Judetean Mures, Prefectura Mures, Consiliul Judetean Suceava, Primaria Municipiului Suceava, Primaria Municipiului Alba Iulia, Prefectura Alba Iulia.

 
Toate etapele, precum si detalii privind partenerii si activitatile desfasurate, sunt disponibile pe pagina web a proiectului: www.upm.ro/eupa.