Intră acum și în grupul de
Candidatul PD-L pentru Senatul României în Colegiul de munte consideră că refacerea integrală a infrastructurii rutiere din județ și modernizarea aeroportului sunt primii pași pentru dezvoltarea turismului în Bucovina.
Fostul Comisar General al României la Expoziția Mondială de la Hanovra, Sorin Fodoreanu, arată că turismul în Bucovina se confruntă în acest moment cu mai multe bariere, cea mai importantă dintre ele fiind infrastructura rutieră. "Am experiență în ceea ce înseamnă turismul și promovarea turistică, pentru că m-am ocupat în direct de aceste domenii. După ce am coordonat prezența României la Hanovra, am înființat în 2000 Asociația pentru Turism Bucovina. Prin intermediul acesteia ne-am propus să aducem la aceeași masă operatori din turism, agenții și oameni influenți din România și de peste hotare, cu scopul de a promova Bucovina. Ne-am lovit însă permanent de infrastructură, o barieră în cel mai propriu sens al cuvântului", precizează Sorin Fodoreanu.
Fost Consilier de Stat pentru Transporturi și Politici Industriale al primului ministru al României, Fodoreanu explică faptul că reabilitarea infrastructurii în Bucovina trebuie să urmărească două direcții, la fel de importante. În primul rând este vorba de drumul european care leagă Moldova de Transilvania și care trebuie adus la un standard cu adevărat european, iar în al doilea rând rețeaua de drumuri județene, care va deveni "coloana vertebrală a turismului în Bucovina". "În ceea ce privește drumul european, implicarea energică a lui Gheorghe Flutur este o garanție că proiectul va fi finalizat în cel mai scurt timp. Dincolo de acest proiect, avem datoria să refacem în cel mai scurt timp drumurile județene, pentru că altfel nu vom putea să dezvoltăm turismul", menționează Sorin Fodoreanu.
Candidatul PD-L arată că reabilitarea drumurilor județene se poate realiza prin intervenția directă a Guvernului și prin colaborarea Ministerului Transporturilor cu autoritățile locale: "sunt nevoit să revin la problema descentralizării fondurilor, pentru că aici este de fapt cheia problemei. Consiliul Județean nu poate susține reabilitarea totală a infrastructurii rutiere. Putem vorbi despre fonduri europene, însă trebuie să fim conștienți că și acestea necesită o cofinanțare consistentă. Guvernul poate să asigure aceste fonduri, dar trebuie dirijat și solicitat cu proiecte realiste. Asta intenționez să fac după 30 noiembrie: să colaborez cu primarii din județ și cu Consiliul Județean, pentru a pune pe masa Guvernului proiecte realiste. Alături de Theodor Stolojan și cu sprijinul Guvernului vom moderniza infrastuctura din Bucovina".
De profesie inginer de aviație, Sorin Fodoreanu a indicat faptul că se va implica alături de Gheorghe Flutur în găsirea unor soluții urgente pentru modernizarea aeroportului din Suceava. „Datorită meseriei pe care am practicat-o cu placere peste 20 de ani, dar mai ales faptului că știu ce ar înseamna pentru zona Bucovinei un aeroport internațional, voi încerca să contribui la soluționarea problemei aeroportului, care ține mult în spate și turismul din Bucovina”.
„Am convingerea că turismul se va dezvolta și va deveni o sursă importantă de venit pentru bucovineni numai dacă vom ști să îl construim pe baze puternice. Aceste baze sunt infrastructura, mai ales cea rutieră, și un cadru legislativ care să stimuleze inițiativele și proiectele, nu să le pună piedici. Dacă nu pornim de la aceste principii, nu vom dezvolta la modul real turismul. O rețea de drumuri județene de calitate, un aeroport internațional la Suceava și un pachet de măsuri legislative care să susțină micii întreprinzători formează temelia pe care vom construi un turism profitabil și durabil în Bucovina”, a conchis Sorin Fodoreanu.
Intră acum și în grupul de