„Acționează, inspiră, creează valoare!”-sloganul cu care Suceava candidează la titlul de Capitală a antreprenoriatului românesc. Ion Lungu susține că municipalitatea susține antreprenoriatul prin clusterul de bioeconomie, Parcul industrial Bucovina I și încurajarea învățământului dual

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a anunțat, miercuri, că municipiul Suceava a depus documentația pentru titlul de Capitală a antreprenoriatului românesc, deși crede că nu sunt mari șanse de a obține titlul.

„Nu că am avea mari șanse aici, poate pentru că nu am făcut prea multe pentru mediul de afaceri. Avem și un slogan: Acționează, inspiră, creează valoare!”, a spus primarul.

El a arătat că a fost depuse fel de fel de documentații, de statistici, legate de activitatea comercială și economică în municipiul Suceava.

Primarul a menționat întâlnirea de marți de la Botoșani pe clusterul de bioeconomie inovativă Suceava-Botoșani și despre dezvoltarea Parcului industrial Bucovina I, subliniind că la fel de important este și învățământul dual.

„Firmele nu au forță de muncă în Suceava. Ne umilim, ne rugăm la cei care au câștigat contractele și nu au forță de muncă”, a spus primarul.

Ion Lungu consideră că acționând pe aceste trei paliere, clusterul inovativ, parcul industrial și învățământul dual, municipalitatea va putea să pună umărul la dezvoltarea antreprenoriatului în municipiul Suceava.

El și-a exprimat surprinderea de ceea ce a văzut în Republica Moldova în ceea ce privește asocierile pentru livezi, fabrică de vin.

„Trebuie să avem mai multă încredere în aceste asocieri. Dacă ești unit ai forță, poți să te impui mai ușor pe piață”, a spus Lungu.

Criteriile de acordare a titlului de Capitală a antreprenoriatului românesc vizează existența unor incubatoare de afaceri sau parc industrial, iar Suceava a emis o hotărâre de asociere pentru un parc industrial cu CJ Suceava, Salcea, Adâncata și Dumbrăveni.

Alte criterii vor ține cont de numărul de firme pe cap de locuitor, volum de noi afaceri lansate, existența unui comitet de discuții periodice între administrație și mediul de afaceri, care nu există la Suceava, realizarea de evenimente dedicate mediului de afaceri, care nu au fost realizate în afară de parteneriatul pentru topurile organizate, a explicat primarul.

El a mai spus că un alt criteriu se referă la existența parteneriatelor public-private, în Suceava fiind cel al centralei de termoficare, sau numărul de brand-uri românești din muncipii.

De menționat este că municipiul Suceava a fost clasat pe locul 13 în Topul Forbes 40 cele mai bune orașe pentru afaceri.

Potrivit coordonatorului de politici fiscale din Pro România Suceava, economistul Luminița Chihai, pentru acest loc a contat foarte mult „tranzacția uriașă” făcută de Betty Ice cu Unilever.

Ea a adăugat că a doua mare cauză este profitul uriaș făcut de Iulius Mall cu o cifră de circa 98 de milioane de lei.

Chihai a menționat că un alt criteriu a fost obținerea titlului de destinație europeană de excelență pentru municipiul Suceava în cadrul unui proiect al CJ Suceava. (T.B.)