Proiectul de modernizare a transportului public în municipiul Suceava costă 116 milioane de lei. Pe lângă achiziția de autobuze electrice se vor moderniza stațiile de călători, se introduc case de bilete electronice, dar și sistem de informare electronic


Intră acum și în grupul de

Proiectul de modernizare a transportului public în municipiul Suceava care va fi finanțat cu fonduri ale Uniunii Europene prin Programul Operațional Regional 2014-2020 va costa 116 milioane de lei și presupune mai multe investiții, inclusiv achiziția de autobuze electrice.

Potrivit unui proiect de hotărâre a Consiliului Local Suceava, contribuția de la bugetul local la acest proiect se ridică la 2,28 de milioane de lei, ceea ce reprezintă 2 la sută din valoarea totală.

Astfel, proiectul prevede construirea unei autobaze moderne, modernizarea stațiilor de transport public, achiziția și montarea de stații de încărcare pentru autobuzele electrice, dar și reabilitarea străzii Vasile Pârvan.

Autobaza va asigura condițiile optime de staționare, încărcare și întreținere a mijloacelor de transport public-autobuze electrice-, precum și condiții bune de muncă angajaților, în vederea creșterii calității serviciilor publice de transport în comun.

Totodată, se vor amenaja 54 de stații de călători din care 31 vor avea și panouri de informare, la alte 16 vor fi montate doar panouri de informare, iar 7 stații noi fără panou de informare.

Mai mult, vor fi instalate 22 de sisteme e-ticketing.

Prin proiect se vor cumpăra 25 de autobuze electrice de mari dimensiuni și 10 autobuze electrice de mici dimensiuni.

Mai mult, prin acest proiect se va implementa un sistem de management al traficului cu sistem centralizat  e-ticketing, sistem de informare a călătorilor și sistem de supraveghere video în stațiile de călători.

Durata de implementare a proiectului este de 30 de luni din care 18 luni pentru execuția lucrărilor.

 „Implementarea proiectului va conduce la îmbunătățirea semnificativă a calității serviciului de transport public local și la eficientizarea acestuia, aspecte determinante în orientarea cetățenilor către acest mod de transport. In consecință, se estimează creșterea numărului de utilizatori ai transportului public, în principal proveniți din relocarea modală: de la autovehicul personal la transportul public. Prin acest transfer se vor reduce emisiile de echivalent C02, contribuind direct la atingerea obiectivul specific 4.1 din Programul Operațional Regional 2014-2020”, se arată în expunerea de motive semnată de primarul Ion Lungu și viceprimarul Lucian Harșovschi.(T.B.)


Intră acum și în grupul de