Ministrul Transporturilor a vizitat podul de la Marginea

Aflat joi la Suceava, ministrul Transporturilor Radu Berceanu a inspectat şi, lucrările de modernizare a DN17 şi de refacere a podului de pe un drum naţional din comuna Marginea, care a fost distrus în urma inundaţiilor din vara anului trecut. El a vizitat şantierul podului reconstruit în comuna Marginea, care a fost dat în folosinţă, dar unde se continuă lucrările de apărări de maluri, iar localnicii i-au mulţumit pentru că podul este funcţional, avertizându-l însă că există riscul ca la alte inundaţii podul să fie din nou afectat dacă nu se efectuează lucrări în amonte pe albia râului Suceviţa. Ministrul le-a spus localnicilor că „s-a creat un pic de legendă în privinţa podului”, adăugând însă că „totul e bine când se termină cu bine”.

Locuitorii comunei Marginea i-au mai explicat ministrului că trebuie efectuate lucrări la vechiul canal al râului, acesta arătând însă că situaţia din zonă „nu e în regulă” pentru că s-au construit case în zona inundabilă. Berceanu a mai declarat că nu doreşte să intre în amănunte privind modul în care au fost realizate respectivele construcţii, menţionând însă că vor fi găsite soluţii la problema prezentată de localnici.

Direcţia Apelor “Siret” Bacău a eliberat un aviz pentru construirea podului de la Marginea, care prevede, printre altele, că la punerea în funcţiune a podului trebuie redeschisă şi albia veche a râului Suceviţa, dar potrivit autorităţilor sucevene, redeschiderea naturală a albiei nu este posibilă din cauză că în anul 2001, au fost eliberate de Primăria comunei Marginea un număr de 63 autorizaţii de construcţii pentru case, şcoli şi firme în albia închisă a râului. Podul reconstruit poate prelua, potrivit specialiştilor, un debit de 260 de mc/s, în timp ce la inundaţiile din 2008 debitul înregistrat a fost de 334 mc/s.

Prefectul de Suceava, Sorin Popescu, a cerut, în urmă cu două luni, Direcţiei Apelor “Siret” Bacău să prezinte o soluţie tehnică pentru redeschiderea albiei vechi a râului Suceviţa şi costul aproximativ al lucrărilor de proiect şi execuţie a construcţiei.

În comuna Marginea, localnicii au construit, la începutul lunii februarie, un pod din lemn, nemulţumiţi că din luna iulie 2008, când podul de pe drumul naţional ce traversează comuna a fost distrus de inundaţii, nu s-au început lucrările de refacere a acestuia, iar circulaţia în zonă a fost deviată pe rute ocolitoare, pe trasee comunale, pietruite, care nu au mai fost întreţinute. Podul din lemn a fost îndepărtat, tot de localnici, după ce au început lucrările la podul distrus.