Florin Sinescu: Sunt multe cauze care generează aglomerarea traficului din Suceava, de la infrastructura subdimensionată, la intersectarea frecventă a fluxurilor de trafic de pietoni și de mașini și până la transportul public local ineficient//VIDEO

Fostul prefect de Suceava Florin Sinescu a declarat, marți, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că în ceea ce privește traficul din Suceava, ca să fie identificate soluțiile, trebuie să fie identificate cauzele.

„Marea problemă a administrației Ion Lungu este că se confundă cauzele cu efectele. Este un lucru pe care îl face de 16 ani de zile și din păcate vedem ceea ce s-a întâmplat”, a spus Sinescu.

El a arătat că bulevardele nu se pot lărgi, iar străzile dintre blocuri sunt aceleași.

În ceea ce privește cauzele el a spus că sunt câteva chestiuni pe care administrația locală nu le-a abordat absolut deloc.

„Vorbim de cele două componente ale traficului: zona pietonală și zona rutieră. În momentul când cele două fluxuri care participă la trafic se intersectează foarte mult se creează foarte mari probleme în trafic și, din păcate, am ajuns la situații dramatice, când au fost accidente foarte grave pe treceri pentru pietoni în municipiul Suceava.Avem foarte multe treceri pentru pietoni. Nu s-a luat nicio măsură pentru a separa traficul pietonal de traficul rutier”, a declarat Sinescu.

El a spus că soluția este realizarea de pasaje supraterane sau subterane pentru traficul pietonal, dar nu peste tot, ci în puncte cheie, cum a fost soluționată problema în Mamaia.

Sinescu a arătat că între două semafoare, de la Policlinica Areni și până la Biblioteca Județeană sunt șapte treceri pentru pietoni.

„Aglomerația în trafic în municipiul Suceava este legată și de alternanța de la două benzi la o singură bandă. Intri de pe două benzi la sensul giratoriu pe o singură bandă și de oprești și la o trecere pentru pietoni, ceea ce generează blocaje”, a spus fostul prefect.

El a menționat că sunt multe chestiuni de genul acesta care generează blocaje în trafic.

„Nu există o soluție generală. Trebuiesc găsite soluții punctuale, plecat de la cartier la cartier și ar trebui discuții cu specialiști. Sunt municipii care au făcut un management de trafic eficient ca Brașov, Cluj”, a spus fostul prefect.

El a explicat că pe de o parte există o infrastructură municipală subdimensionată, iar pe de altă parte este și ineficiența transportului public care nu reprezintă o alternativă pentru cei care circulă cu mașinile.

„E nevoie de transport local eficient, în siguranță și la timp și să devină o alternativă”, a spus fostul prefect.

loading...