Ministrul Transporturilor:Lucrările la drumul expres Pașcani-Suceava-Siret ar putea începe în martie 2023. El arată că drumul expres are două benzi pe sens, zonă de separe a sensurilor și nu are benzi de staționare de urgență




Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, afirmă într-un răspuns transmis deputatului PNL de Suceava Ioan Bălan că se estimează ca în martie 2023 ar putea fi atribuite contractele de lucrări pentru drumul expres Pașcani-Suceava-Siret, denumit „Drumul Siretului”.

În răspuns, ministrul arată că pentru obiectivele drum expres Pașcani-Suceava și drum expres Suceava-Siret au fost depuse  patru  oferte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic,  iar deschiderea a avut loc în data de 23.04 .2020.

„În prezent, ofertele depuse de operatorii economici participanți la procedura de atribuire a contractelor pentru „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Pașcani-Suceava” și „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Suceava – Siret” sunt în evaluare”, a arătat ministrul.

Potrivit acestuia, după  finalizarea  procesului de  evaluare  a  ofertelor,  se  estimează că data  de  semnare a contractelor este luna august 2020.

„Având în vedere faptul că termenul de realizare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție este de 24 de luni de la data semnarii contractelor, se estimează că termenul pentru atribuirea contractelor de lucrări este luna martie 2023”, precizează ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

El menționează că termenul de execuție aferent lucrărilor este de 24 luni din momentul semnării contractelor, iar termenul minim de garanție va fi de cinci ani.

„Obiectivul de investiții „Drum Expres Pașcani- Suceava-Siret” cu denumirea generică „Drumul Siretului”, este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României (M.P .G.T.) aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666 / 2016 având perioada de implementare 2021-2030. Obiectivele de invesții vor fi finanțate în cadrul Programului Operațional lnfrastructura Mare (P.0.1.M.) 2014 – 2020, existând în acest sens acordul de principiu privind lansarea fazei de pregătire a proiectelor și realizarea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuâie în cadrul P.0.I.M. 2014-2020”, arată ministrul.

Totodată, Lucian Bode face și precizare privind diferența între un drum expres și autostradă.

Astfel, platforma unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație este de 21,50 m, alcătuită din:

·zona mediană de separare a sensurilor de circulație de 3,00m;

. două căi de circulație (parte carosabilă) de 7,00 m care cuprind pe sens 2 benzi de circulație de 3,50 m;

·două acostamente de câte 2,25 m, din care 0,75 m benzi de încadrare și restul de 1,50 m acostament consolidate.

În profilul transversal al drumului expres nu sunt prevăzute benzi de staționare de urgență , iar viteza de proiectare este în funcție de regiune.

CITEȘTE ȘI Ministrul Transporturilor spune că centura ocolitoare a Sucevei va fi finalizată în luna octombrie. La centura Rădăuți lucrările ar putea să se încheie în decembrie. El spune că drumurile de mare viteză Suceava-Pașcani și Suceava-Baia Mare sunt în faza ofertelor de studii de fezabilitate.

loading...