Ministerul Transporturilor nu intenționează să redeschidă linii secundare de cale ferată din județul Suceava, dar organizează periodic licitații pentru închirierea lor de operatori privați


Intră acum și în grupul de

Ministerul Transporturilor nu intenționează să redeschidă mai multe linii secundare de cale ferată care deserveau județul Suceava pe care circulau navetiști, dar scoate la licitații aceste trasee care să poată fi operate de firme private autorizate în domeniu.

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a cerut ministrului Transporturilor să îi transmită dacă, în condițiile în care în anii trecuți guvernele PSD au închis mai multe linii secundare de cale ferată, care deserveau județele Suceava și Botoșani, pe care circulau de regulă navetiști către locul de muncă, va analiza posibilitatea redeschiderii unor asemenea linii din rețeaua secundară.

În răspunsul transmis deputatului liberal sucevean ministrul Transporturilor arată că referitor la liniile de cale ferată închise, aflate pe secții de circulație neinteroperabile, care deserveau județele Suceava și Botoșani, acestea sunt linii afectate de inundații propuse pentru casare și linii închise ca urmare a anulării trenurilor.

Astfel, liniile CF afectate de inundații propuse pentru casare sunt linia CF Gura Putnei-Nisipitu închisă în anul 2008, din cauza inundațiilor,  care au distrus terasamentul căii, între km 41+730 –  57+400, linia CF Vama-Moldovița, închisă în anul 2010, urmare a inundațiilor provocate de râul Moldovița care au distrus terasamentul căii de la km 19.000 la 19.150 și linia  CF  Pojorâta-Fundu  Moldovei, închisă în  anul  2001,  ca  urmare  a  stării necorespunzătoare  a căii.

Ministerul arată că linii CF închise din cauza dispozițiilor de anulare a circulației trenurilor transmise de SNTFC CFR Călători sunt linia CF Gura Humorului-Vârfu Dealului- Cacica închisă în data de 11.01.2011; linia CF Dornești – Siret închisa în anul 2008 și linia CF Floreni – Dornișoara închisă în anul 2012 .

„CNCF CFR SA, în calitate de administrator al infrastructurii feroviare publice, organizează periodic proceduri de licitație prin Bursa Română de Mărfuri (BRM), în vederea închirierii secțiilor de cale ferată neinteroperabile astfel încât aceste servicii publice de transport să fie asigurate de către operatorii economici autorizați pe piața feroviară”, precizează Ministerul Transporturilor.


Intră acum și în grupul de