Ministrul Transporturilor răspunde deputatului Ioan Bălan: 13 trenuri electrice de lung parcurs achiziționate cu fonduri europene vor fi alocate pentru rutele care includ Suceava

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a răspuns deputatului PNL de Suceava Ioan Bălan că pentru rutele care includ Suceava vor fi alocate 13 trenuri electrice de călători.

Prim vicepreședintele PNL Suceava deputatul Ioan Bălan a solicitat, în Parlament, ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să spună câte dintre cele 37 de trenuri electrice de călători ce vor fi achiziționate prin PNRR vor fi alocate pe rutele Suceava-București, Suceava-Galați, Suceava-Brașov sau Suceava-Constanța.

„În ceea ce privește numărul de trenuri electrice de călători care vor fi alocate pentru rutele din întrebarea dumneavoastră, facem precizarea că, pentru ruta Suceava – București sunt prevăzute patru rame electrice de lung parcurs, trei pentru ruta Suceava-Brașov, trei pentru ruta Suceava- Galați și trei pentru ruta Suceava – Constanța”, a arătat Sorin Grindeanu în răspuns.

El a menționat că Autoritatea pentru Reformă Feroviară estimează ca primele rame electrice interregionale achiziționate cu finanțare din POIM 2014-2020 (37 de rame) vor fi puse în circulație în trimestrul IV 2023 , iar primele rame electrice interregionale achiziționate prin PNRR (20 de rame), vor fi puse în circulație în al doilea semestru al anului 2024, având în vedere termenele stabilite prin legislația achizițiilor în vigoare și termenele contractuale asumate (livrarea primei rame în 18 luni de la semnarea contractului de furnizare).

Ministrul a subliniat că în condițiile în care necesarul de material rulant este mult mai mare, ARF are în pregătire și  alte proceduri de achiziție a materialului rulant, cum ar fi achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen,  a serviciilor de mentenanță și întreținere necesare funcționării acestor trenuri și a serviciilor de alimentare cu hidrogen, cu finanțare din PNRR sau achiziția de material rulant nou, 62 rame electrice regionale, denumite RE-R și a serviciilor de mentenanță necesare funcționării acestora, cu finanțare din Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, dar și achiziția  de  16  locomotive  electrice  noi  pe  4  osii  cu  sisteme  ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h și să tracteze până la 16  vagoane de călatori.