La Gura Humorului, ar putea fi construita o fabrica de platforme auto multifunctionale pentru fermieri


Intră acum și în grupul de

La Primăria Gura Humorului a fost depusă, joi, o cerere de concesionare a 25 de hectare de teren în oraş cu acces la utilităţi, apă, canalizare, gaze naturale şi energie electrică, potrivit căreia firma „Bucovina Vehicles”, având printre acţionari pe inginerul Mihai Ciobanu şi senatorul Sorin Fodoreanu, intenţionează să construiască o fabrică de platforme auto multifuncţionale pentru fermieri, investiţia fiind de 104 milioane de euro şi va crea în prima fază 1701 locuri de muncă directe.

Primarul oraşului Gura Humorului, Marius Ursaciuc, a spus că firma şi-a exprimat intenţia de a prelua în exploatare centrala termică de cogenerare a oraşului şi să folosească în energia electrică şi aburul produs de această centrală.

Sorin Fodoreanu, unul dintre acţionarii firmei, a declarat că această autoutilitară multifuncţională este o invenţie a inginerului Mihai Ciobanu şi a lui şi combină elemente din aviaţie şi auto, precizând că prototipul a fost omologat şi este ţinut „sub cheie”. El a spus că autoutilitara este 4×4, cu platformă şi va fi destinată fermierilor întrucât permite ataşarea de diverse dispozitive agricole, dar şi pentru construcţii în munţi. Fodoreanu a explicat că această maşină are o caroserie din tablă foarte uşoară, flexibilă, foarte rezistentă şi permite o greutate utilă mult mai mare decât la alte autovehicule de acest fel.

El a mai spus că s-a făcut şi studiul de fezabilitate şi s-a proiectat întreaga fabrică cu o firmă din Cehia cu linie de asamblare, hale, piste de încercare, iar secţii de subansambluri, cum ar fi tapiţeria sau instalaţia electrică ar putea fi construite la Câmpulung Moldovenesc şi Fălticeni.

Totodată, motorizarea ar putea fi asigurată de Ford, dar sunt luate în calcul şi alte firme pentru asigurarea unei transmisii 4×4. Fodoreanu a mai spus că se preconizează ca în primul an fabrica să producă 20.000 de autoutilitare, urmând ca în al patrulea an să ajungă la o producţie de 40.000 de maşini. El a arătat că problema este legată de finanţare fiind vorba de o investiţie greenfield. „Suntem însă mai aproape de adevăr decât niciodată”, a precizat Fodoreanu. El a menţionat că acest autovehicul este un produs de nişă, dar şi un pionierat, subliniind că îşi doreşte ca această investiţie să fie realizată cât mai curând, mai ales că va fi un parteneriat public-privat, lege pe care el a iniţiat-o.


Intră acum și în grupul de