Nechifor: Daca vor exista primarii cu dificultati financiare, in decembrie se vor aloca bani pentru ca toate localitatile sa incheie anul in conditii normale


Intră acum și în grupul de

Consiliul Judeţean Suceava, întrunit, miercuri, în şedinţă extraordinară, a adoptat, rectificarea bugetară prin alocarea de sume de bani localităţilor din sume defalcate din impozitul de venit şi TVA. 28,2 milioane de lei este suma pe care a primit-o judeţul Suceava, din care 6,5 milioane de lei pentru plata ratei la creditul angajat cu garanţii guvernamentale pentru proiectul judeţean de utilităţi, 2,5 milioane de lei pentru bugetul propriu al CJ Suceava, iar restul de bani pentru echilibrarea bugetelor localităţilor.

vasile ilie

Liderul grupului PDL din CJ Suceava, Vasile Ilie, a arătat că în fapt, consilierii judeţeni stabilesc destinaţia banilor doar pentru 1,3 milioane de lei în condiţiile în care arieratele actuale ale localităţilor din judeţ sunt de zece ori mai mari, de 13 milioane de lei. El a cerut conducerii CJ Suceava ca la şedinţa din luna decembrie să adopte o nouă rectificare bugetară prin care toate localităţilor să li se asigure finanţarea pentru funcţionare.

Şeful administraţiei judeţene sucevene, Cătălin Nechifor, a arătat că anul 2013 a fost început cu arierate de 100 de milioane de lei şi s-a reuşit, cu eforturi, reducerea acestora la 13 milioane de lei, iar dacă vor exista primării cu dificultăţi financiare, în luna decembrie se vor aloca bani pentru ca toate localităţile să încheie anul în condiţii normale.

Preşedintele CJ Suceava a subliniat că în cazul Primăriei Câmpulung Moldovenesc, care are arierate de aproximativ 7 milioane de lei ca urmare a sistării finanţării pârtiei de schi din Masivul Rarău, va trebui găsită o soluţie la nivel guvernamental.

Nechifor a arătat că finanţarea în continuare a investiţiei din Masivul Rarău se poate face în parteneriat public-privat şi că municipiul Câmpulung Moldovenesc a şi elaborat un studiu de marketing în acest sens. Problema rămâne plata lucrărilor de 7 milioane de lei executate anul trecut şi care nu au fost decontate de ministerul turismului şi care au fost preluate de Primărie şi înscrise ca arierate.

Catalin Nechifor 2

Primăria municipiului Câmpulung Moldovenesc are arierate de 7,1 milioane de lei după ce, în urma unui control al Curţii de Conturi, municipalitatea a fost obligată să includă facturile nedecontate către firmele care au executat lucrările la pârtia de schi în contabilitatea proprie deşi programul „Schi în România” prevedea că acestea sunt de competenţa ministerului.

 Primarul din Câmpulung Moldovenesc, Mihăiţă Negură, a declarat că lucrările de execuţie la pârtia de la Câmpulung Moldovenesc sunt făcute printr-un program guvernamental, iar până anul trecut decontările erau făcute de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, care a decontat lucrări de zece milioane de euro. El a arătat că lucrări executate anul trecut până în luna octombrie nu au mai fost decontate de ministerul de resort, deşi guvernanţii au promis că vor fi finanţate în vederea finalizării, pârtiile de schi care au un grad de execuţie de 80 la sută, cum este şi cazul pârtiei din Câmpulung Moldovenesc.

mihaita negura

 Lucrările la pârtia de schi din Câmpulung Moldovenesc ar fi trebuit finalizate la sfârşitul anului trecut, dar au fost sistate din lipsa finanţării. Traseul pârtiei de schi se va desfăşura începând de la cota 1.564 metri pe o distanţă de 4.200 de metri, până  la cota 765 de metri, pe două tronsoane continue, separate doar de gradul de dificultate şi de staţiile de telegondolă. Lăţimea pârtiei variază între 27 de metri la cota de plecare şi ajunge până la 86 de metri în preajma staţiei intermediare a telegondolei.

 Transportul pe cablu se va face cu sistem de telegondolă cu opt locuri şi se va desfăşura liniar între zona de plecare a pârtiei de schi şi zona de sosire din partea inferioară. Primul tronson al pârtiei are o lungime de trei kilometri, urmând ca apoi să fie începute lucrările la cel de-al doilea tronson, cu o lungime de 1,4 kilometri.


Intră acum și în grupul de