Senatorul George Mîndruță propune pentru permisul auto examinări încrucișate între județe ca să se evite corupția, dar și mărirea schemei de personal. El nu e sigur că s-a eliminat corupția, ci doar că au crescut tarifele


Intră acum și în grupul de

Senatorul USRPLUS de Suceava George Mîndruță , membru în Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, a declarat, luni, la Analiza de Seară de la News Bucovina că pentru găsirea de soluții la situația cu care se confruntă serviciul de înmatriculări și permise auto din Suceava, dar și din țară e nevoie să fie identificate cauzele.

„Ca să găsim soluții, trebuie să vedem ce a permis să se ajungă la situația de la Suceava care nu e un caz izolat”, a spus senatorul sucevean.

El a reamintit că a făcut o cerere pentru o analiză comparativă cu situațiile din celelalte state UE, iar departamentul respectiv de la Senat i-a oferit chiar luni dimineața acest studiu care are  111 pagini.

„Au detaliat foarte bine cine se ocupă de segmentul acesta în țările UE”, a spus George Mîndruță.

Astfel, portivit acestui raport, în Belgia, examenul este susținut de Ministerul Transporturilor în centre organizate cu polițist pentru proba practică, iar pentru cea teoretică civil.

În Franța este activitatea este organizată de Ministerul de Interne, în timp ce în Irlanda de Autoritatea pentru Siguranța Rutieră, iar în Italia de Ministerul Transporturilor, dar examinatorul este polițist.

„Nu e o practică unitară în țările UE”, a adăugat senatorul George Mîndruță care urmează să analizeze întregul raport pentru a putea compara cu situația din România și ce ar putea fi îmbunătățit în legislația română.

El a explicat că în primul rând trebuie să se descopere ce a dus la exploadarea fenomenului în Suceava.

Senatorul sucevean a menționat că din discuțiile avute cu polițiști din diverse domenii a constatat că este o slabă coordonare a serviciilor teritoriale cu direcția generală care este și cea mai curată „din punct de vedere al șpăgilor” și cea mai eficientă direcție la nivel central, dar are un număr foarte mic de angajați care a dus la această sincopă în relația cu serviciile județene.

„Cu cât ne îndepărtăm de București cu atât apar probleme”, a mai spus senatorul.

Potrivit lui George Mîndruță în primul rând structurile care sunt abilitate să identifice comportamente de genul celor care au fost în serviciul de înmatriculări și permise auto Suceava nu și-au îndeplinit atribuțiile.

„Structurile nu și-au făcut treaba pentru că situația a durat de ani de zile. Nu a fost peste noapte, nu a fost într-o săptătămă. Aceste structuri trebuie să identifice comportamete și să le prevină, dar lucrul acesta nu s-a întâmplat. Mi-e greu să cred că nu s-a cunoscut de fenomenul care lua amploare la Suceava”, a mai spus senatorul.

El consideră că soluția pe termen scurt este majorarea schemei de personal pentru că nu se poate cu același număr de polițiști să faci față unei dublări sau triplări a cererii.

În același timp structurile de tip DGA, DIPI, trebuie să facă teste de integritate, să obțină informații care se pot afla în timp util pentru prevenirea unor asemenea situații.

Totodată, el susține că ar putea fi făcute examinări încrucișate în județe din aceeași zonă astfel încât examinatorii să afle dimineața în ce județ vor participa la examenul pentru permisul auto.

El consideră că astfel se evită situațiile în care examinatorii pot fi corupți.

Prezent în emisiune, subprefectul Alexandru Salup s-a întrebat dacă mai există vreun examinator la Suceava care se gândește să ia șpagă.

„Sunteți optimist. Eu doar cred că au crescut prețurile”, a spus senatorul.

Subprefectul a spus însă că el crede că ceea ce s-a întâmplat cu cei de la acest serviciu a dus la eradicarea fenomenului.

„O perioadă nu va mai exista. Doar să fii puțin anormal, dacă mai sunt persoane să se joace cu libertatea lor”, a spus Salup.


Intră acum și în grupul de