Mirela Adomnicăi indignată că Gheorghe Flutur face „evenimente de presă” cu recepționarea unor lucrări de drumuri naționale finalizate de un an de zile, iar la drumurile județene care trebuiau să fie deja modernizate abia acum s-a început turnarea asfaltului


Intră acum și în grupul de

Candidatul PSD la funcția de președinte al Consiliului Județean Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, că este indignată că președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, face „evenimente de presă” cu recepționarea unor drumuri naționale care sunt folosite de un an de zile, dar că este îngrijorată că CJ Suceava abia acum începe să toarne asfalt pe drumuri județene care trebuiau să fie deja modernizate.

Adomnicăi a ținut să aducă unele clarificări privind „evenimente de presă” la care a participat în ultimele zile președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, privind recepționarea unui lot al DN 18, a unei porțiuni din șoseaua de centură a Sucevei și la semnarea contractului pentru studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru autostrada A 7.

Ea  a spus că demersurile pentru modernizarea DN 18 au început în 2011-2012 și că în 2017 când a fost numită prefect al județului Suceava a găsit un șantier abandonat.

„Lucrările efective la acest drum modernizat au început în primăvara anului 2017, mai exact în luna mai. Acolo constructorul a conlucrat foarte bine și cu Ministerul Transporturilor în sensul în care ministrul Cuc, venit la fața locului, a preluat problemele de acolo de pe șantier, respectiv documentații tehnice blocate la CNAIR, astfel încât în luna mai 2019 am reușit să dăm în trafic și lotul 3 și lotul 4, cu recepția lotului 3, urmând să aibă loc și recepția lotului 4 care s-a făcut la mai bine de un an de când circulăm pe acest drum modernizat”, a spus Adomnicăi.

PSD conferința de presa

Mirela Adomnicai susține o conferința de presa

Publicată de NewsBucovina.ro pe Miercuri, 9 septembrie 2020

În ceea ce privește centura ocolitoare a Sucevei ea a arătat că și aceasta este o investiție istorică.

„Am găsit-o abandonată, doar cu cinci kilometri dați în trafic, iar o porțiune de 7 kilometri abandonată din pricină că nimeni nu și-a mai asumat responsabilitatea în continuare să toarne asfalt peste acel „pământ de flori”. Cu ministrul Transporturilor și cu parlamentarii PSD s-au făcut toate demersurile și nu a fost deloc simplu pentru că, practic, noi ca să finalizăm și să dăm în trafic această variantă ocolitoare am fost nevoiți să actualizăm indicatorii tehnico-economici, ceea ce a însemnat dublarea sumei necesare pentru finalizarea acestei investiții total neinspirat aleasă mai ales ca și traseu. Am plecat de la o valoare de 220 de milioane de lei, iar valoarea finală a investiției a fost de 417 milioane de lei”, a explicat Adomnicăi.

Ea a menționat că a fost necesar ca să se poată turna asfalt să fie făcute foraje la adâncimi de peste 13-14 metri și au fost făcute 8000 de foraje, fiind turnate opt mii de coloane de beton pe această porțiune de 7 kilometri.

„Este strigător la cer că mai vorbim de o recepție a unei investiții total neinspirate și de manual despre cum nu trebuie făcută o investiție rutieră”, a spus Adomnicăi.

Ea a subliniat că la șoseaua de centură a fost emis ordin de începere a lucrărilor în data de 1 octombrie 2018 și s-a dat în trafic în septembrie 2019.

„Nouă ne-a trebuit un an ca să facem o investiție, iar lor le-a luat un an ca să facă o recepție la o lucrare finalizată pe care sucevenii circulă”, a declarat Adomnicăi.

Ea a spus că în timp ce se fac „evenimente de presă” cu recepționarea unor lucrări finalizate de un an de zile, la drumurile județene situația este îngrijorătoare.

Adomnicăi a dat ca exemplu modernizarea drumului axial Suceava-Iași, realizată cu fonduri europene pentru care documentația a fost lăsată „la cheie” în 2016, iar abia acum au început lucrările, iar la drumuri județene cu finanțare guvernamentală la care finanțarea a fost alocată în 2017, se asfaltează abia acum, în 2020.

Potrivit lui Adomnicăi, președintele CJ Suceava Gheorghe Flutur ar trebui să răspundă cum de la o finanțare asigurată din 2017, în septembrie 2020 care era termenul de finalizare, abia a început asfaltarea acestor drumuri județene.

Ea a mai spus că autostrada A 7 pentru care au fost semnate contractele pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic este absolut necesară pentru că DN 2 care are valori de trafic foarte ridicate, dar și foarte multe accidente cu decese.

„Avem nevoie de această autostradă ca de aer, dar cine a urmărit de pe margine acest eveniment a avut impresia că odată cu semnarea contractelor pentru SF și PT deja li se întorc copiii acasă, revine diaspora, se creează locuri de muncă, înflorește turismul”, a declarat Adomnicăi.

Ea a precizat că studiul de fezabilitate se va face în 14 luni, alte șase luni sunt necesare pentru proiectul tehnic și alte patru luni pentru consultanță pentru procedura de achiziție și pentru obținerea finanțării europene pentru proiectul de execuție.

Adomnicăi a menționat că a văzut studii de fezabilitate și documentații întregi care nu s-au concretizat pentru că a lipsit finanțarea de execuție.

„Un studiu de fezabilitate și o documentație tehnică nu înseamnă că avem autostradă”, ri a subliniat Adomnicăi.

Ea și-a exprimat îngrijorarea în ceea ce privește autostrada A 7 pentru că Gheorghe Flutur se implică întrucât acesta a purtat ghinion și investițiilor privind modernizarea DN 18 și la șoseaua de centură a Sucevei.

„Sunt îngrijorată dacă imaginea domnului Flutur lipită pe aceste două investiții  cu ghinion finalizate după o perioadă istorică pentru județul Suceava, nu va aduce ghinion și pentru această autostradă pe care a girat-o printr-o participare unde, practic, nu avea nicio calitate”, a spus Adomnicăi.


Intră acum și în grupul de