Deputatul Ioan Bălan cere ministrului Transporturilor să spună ce modernizări vizează la punctele de frontieră cu Ucraina pentru transportul de marfă prin noul instrument financiar al U.E.


Intră acum și în grupul de

Prim vicepreședintele PNL Suceava deputatul Ioan Bălan a solicitat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, informații legate de investițiile pe care ministerul le are în vedere să le realizeze la punctele de frontieră cu Ucraina prin noul instrument financiar al UE.

„Punctele de trecere a frontierei de stat a României cu Ucraina au contribuit atât la tranzitul a milioane de refugiați ucraineni, cât și la transportul de mărfuri (cereale, în principal). Mai mult decât atât, la Suceava a fost constituit și funcționează centrul umanitar european (hub umanitar), care a facilitat deja mai multe transporturi umanitare către poporul ucrainean”, arată Ioan Bălan.

El a spus că, recent, potrivit informațiilor prezentate în spațiul public de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, Comisia Europeană a identificat și pus la dispoziția statelor de frontieră cu Ucraina un buget de 250 de milioane de euro, sub formă de granturi, care poate fi accesat foarte repede, pentru modernizarea punctelor de frontieră și pentru echipamente de transfer al grânelor pe calea ferată.

În condițiile în care punctele de frontieră situate la nivelul județului Suceava și-au atins maximum de capacitate, deputatul liberal sucevean solicită ministrului Transporturilr să spune când intenționează să transmită cererile de finanțare pentru realizarea de investiții în punctele de frontieră ale României cu Ucraina.

„Ce tip de investiții anticipați și ce valoare vor avea lucrările de modernizarea și extindere a capacității infrastructurii (feroviară/rutieră) din punctele de frontieră din județul Suceava?” a mai întrebat Ioan Bălan.

El a subliniat că, în ultimii ani, Consiliul Județean Suceava și administrațiile publice locale din județul Suceava au depus eforturi semnificative pentru îmbunătățirea stării drumurilor județene/orășenești/comunale.

„Traficul greu de marfă afectează, fără îndoială, starea acestor drumuri. Veți susține ca, din fonduri externe nerambursabile și din alte axe de finanțare disponibile la nivelul Uniunii Europene (de ex. CEF – Connecting Europe Facility), C.J. Suceava, administrațiile locale și Direcția Regională de drumuri și poduri să obțină finanțări pentru lucrări de mentenanță la drumurile afectate de tranzitul de mărfuri?”, a mai întrebat Ioan Bălan.


Intră acum și în grupul de