Laptele de vacă: despre consum și valori nutritive

Laptele de vacă este un produs foarte des consumat și nelipsit în frigiderele multor oameni, cunoscut pentru calitățile sale nutriționale și pentru gustul său care oferă altă aromă cafelei de dimineață, cerealelor de la micul dejun sau brânzeturilor, dacă vorbim despre mâncare sau băuturi preferate. De-a lungul timpului consumul de lapte a fost pus sub contexte nefavorabile, totuși, la maturitate omul este singurul mamifer care nu renunță la această băutură, dar cât de sănătos mai este laptele pentru cei ajunși la maturitate?

Iată câteva aspecte pe care trebuie să le cunoști legate de consumul de lapte de vacă

Proteinele

Proteinele din lapte sunt o sursă importantă în alimentație din cauza calității lor superioare și a aminoacizilor fundamentali de care are corpul nevoie la maturitate. Acești aminoacizi sunt denumiți: cazeină, lactalbumină și lactoglobulină, iar prin consumul a doar 0,5 kg de lapte de vacă zilnic se poate satisface nevoia de aminoacizi timp de 24 de ore. De asemenea, cu ajutorul acestor aminoacizi se obține calciul care contribuie la întărirea oaselor și dinților, lucruri absolut fundamentale pentru organism, iar cu cât laptele este mai natural, cum este cel de la Laktorio.ro, și primit de la sursă, cu atât acesta va avea o compoziție mai benefică. Important de reținut este că nu trebuie să uităm de consumul zilnic de proteine din cauza energiei pe care o obținem, posibilitatea de a crește masa musculară și buna funcționare a sistemului imunitar. Acestea pot fi găsite în iaurt, brânzeturi, lapte de vacă proaspăt, leguminoase sau carne.

Lactoza

Lactoza este factorul care aduce laptelui un gust dulce, iar aceasta reprezintă practic zahărul din lapte. Mai mult, lactoza este o substanță lichidă incoloră, care adesea poate provoca intoleranță în rândul adulților. Deși stimulează digestia și oferă siguranță organismului împotriva bacteriilor, aceasta poate fi respinsă. În cazul celor care au intoleranță la lactoză, se recomandă consumul de lapte vegetal pentru o bună funcționare a intestinelor.

Grăsimile

Conținutul de grăsimi din laptele de vacă este influențat de factori precum modul în care a fost hrănit animalul, rasa sau perioada de lactație. Grăsimea este factorul care permite laptelui să producă smântână sau unt, alimente des consumate și preferate în rândul consumatorilor iubitori de preparate din lapte. În plus, laptele de vacă conține grăsimi naturale, foarte nutritive, iar lipsa acestora nu indică neapărat un semn bun în ceea ce privește consumul.

Vitaminele

Laptele de vacă conține toate vitaminele de care corpul are nevoie, mai puțin vitamina C, iar acestea se pierd într-o cantitate mică prin procesul de fierbere necesar pentru a scăpa de bacterii. Vitaminele care se găsesc în lapte ajută la creșterea și funcționarea eficientă a organismului, de aceea, este un produs consumat în mod frecvent de cei tineri. Dacă facem referire la vitaminele solubile în grăsimi, laptele de vacă conține vitamina A, D, E, K și F, însă dacă ne îndreptăm atenția spre ceva solubil în apă, acesta conține complexul de vitamina B.

Laptele de vacă este un produs greu de exclus din multe preparate gustoase, dar uneori chiar și din dieta zilnică pentru unii dintre noi. Este o sursă importantă de calciu și vitamine esențiale care au puterea de a proteja organismul de pericole și de a susține o dietă zilnică echilibrată. (S.E.O.)

Sursă foto: Unsplash.com

loading...